ائتلاف الفتح: آمریکایی ها باید عراق را ترک کنند

© Photo / Public domain / DVIDS / SSgt Eunique Stevensنیروهای آمریکایی در عراق
نیروهای آمریکایی در عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2021
اشتراک
تلاش‌های واشنگتن برای ادامه حضور در عراق بی فایده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «العهد نیوز»، سناء الموسوی،نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق گفت که با هرگونه تلاش برای دور زدن قانون اخراج اشغالگران آمریکایی برخورد خواهیم کرد.
وی در ادامه افزود: « تلاش‌های واشنگتن برای ادامه حضور در عراق بی فایده است. گروه‌های سیاسی و مردمی عراق به ایفای نقش خود تا پایان اخراج آمریکایی‌ها از کشور ادامه می‌دهند.
 یشنهاد پرداخت پول به مجرمان در آمریکا در صورت دست برداشتن آنها از جنایتکاری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2021
پیشنهاد پرداخت پول به مجرمان در آمریکا در صورت دست برداشتن آنها از جنایتکاری
با هرگونه تلاش برای دور زدن قانون اخراج نیروهای آمریکایی از عراق تا پایان  دسامبر برخورد خواهیم کرد. برخی طرف‌های سیاسی از بیم منافع حزبی و سیاسی خود خواهان خروج آمریکایی‌ها از کشور نیستند».
دولت عراق بعد از چهار دور مذاکره موسوم به «گفت‌وگوهای راهبردی با آمریکا بر سر خروج نظامیان آمریکایی از عراق» به توافقی دسته یافت مبنی بر اینکه نیروهای رزمی تا پایان سال میلادی جاری، این کشور را ترک خواهند کرد. با این حال، گروه‌های مقاومت در نیت آمریکا ابراز تردید دارند و تأکید کرده‌اند که نظامیان آمریکایی چه مستشاری باشند چه رزمی باید عراق را ترک کنند.
گفتنی است که نیروهای ائتلاف به اصطلاح بین المللی علیه داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)، با وجود گذشت بیش از یکسال از تصویب قانون ممنوعیت حضورشان در عراق به بهانه آنچه «آموزش نظامی» می‌خوانند از اجرای قانون و ترک عراق خودداری کرده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала