ماجرای سینه‌زنی خالصانه‌ی یک معتاد در روز عاشورا که وسیله نجاتش شد +ویدئو

© Photo / IRNAماجرای سینه‌زنی خالصانه‌ی یک معتاد در روز عاشورا که وسیله نجاتش شد +ویدئو
ماجرای سینه‌زنی خالصانه‌ی یک معتاد در روز عاشورا که وسیله نجاتش شد +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2021
اشتراک
انتشار ویدئویی از سینه‌زنی یک جوان معتاد پایان روز عاشورای امسال، در فضای مجازی خبرساز شد.

به گزارش اسپوتنیک، امیرحسین کسائی در پایان روز عاشورای امسال ویدئویی از سینه‌زنی یک معتاد در فضای مجازی منتشر کرد که کاربران بسیاری از دیدن ان متثر شده و نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند. اما این ماجرا از این قرار بود که هیأت محبان‌الزهرا(س) بعد از دو سال که برنامه خیمه‌سوزان خود را تعطیل کرده بود، امسال در یکی از خیابان‌های شهرک گلستان واقع در شهرستان بهارستان تهران، مراسم عزاداری خود را برپا می‌کند. که در خلال مجلس عزاداری این هیأت، جوان معتادی حضور پیدا می‌کند و به سینه‌زنی در حال و هوای خود می‌پردازد.


اسماعیل کوچکی مداح این هیأت، متولد ۱۳۶۳ که بیش از ۲۰ سال است مداحی می‌کند، در این خصوص می‌گوید: «از ابتدای مراسم در زمان نوحه‌خوانی، این فرد را دیدم که در حال و هوای خود حتی خارج از سبک سینه‌زنی باقی افراد، برای خود عزاداری می‌کند. در زمان شروع سینه‌زنی شور، کمی جمعیت جلو آمد، اما این جوان اصلاً متوجه حرکت جمعیت نشد و در جای خود در حال سینه‌زنی بود. خاطرم هست این نوحه را می‌خواندم که «یک عالمه گریه به روضه بدهکارم ...» و او حال و هوای خاصی هم در سینه‌زنی گرفته بود. چندبار می‌خواستم اعلام کنم یا به دیگران اشاره کنم که او را به جلو هدایت کنند اما گفتم بگذار در حال خودش باشد.»

حضور این جوان که بعداً مشخص شد نامش «حسین» است و حدود ۳۷ سال دارد با وضعیت ظاهری و شرایط خاصش، سوژه مردم حاضر در مراسم عزاداری شد و بسیاری از او و سینه‌زنی‌ و حال و هوایش فیلمبرداری کردند و آن شب فضای مجازی مملو از فیلم‌های او شد. فیلم‌ها دست به دست شد و حتی به رضا هلالی مداح سرشناس و مطرح کشور هم رسید و او با انتشارش در صفحه مجازی خود نوشت: «حسینی بودن در رفتار. بی‌معنیه اگه بگیم خورشید فقط برای ماست و یا فقط به خونه و مزرعه ما می‌تابه. امام حسین، امام همه‌ست و همینه که دوست داشتنیش می‌کنه و اینجوریه که همه عاشقشن. آفتاب به عالم و آدم می‌تابه به علف هرزه و گل زعفرون به یک اندازه! ابی عبدالله رحمت واسعه‌ست، باب نجاته، خورشید مهربونیه که هم مال دکتر و مهندساست هم مال کارگرا، هم مال علماست هم مال گنه‌کارا! اصلاً مال همه اقشار جامعه‌ست البته بیشترم مال اونایی که احتیاج بیشتری به گرمای این خورشید دارن.»


هیأتی‌های هیأت محبان‌الزهرا(س) این جوان را رها نکردند و با محوریت مداح خود از فردای روز عاشورا سراغ این فرد رفتند. کوچکی می‌گوید: «در فضای شهرک ما عمدتاً افراد همدیگر را می‌شناسند و ما نیز این جوان را بارها در خیابان‌ها و بیشتر در مقابل یک داروخانه که می‌ایستاد، دیده بودیم. همان شب در خیابان‌ها دنبالش گشتیم و سراغش رفتیم. ابتدا به دلیل سوء‌استفاده‌هایی که از معتادان شده و یا آزارهایی که به آنان رسیده بود، مقاومت کرد و ترسید که می‌خواهیم او را کتک بزنیم و ... اما بعد که به او توضیح دادیم از همان هیأتی هستیم که روز عاشورا در آن‌جا سینه زده است، اشک ریخت و گفت من امام حسین(ع) را خیلی دوست دارم و عاشق او هستم و حاضرم جانم را هم برایش بدهم.»


«حسین» و افراد هم‌قطار او در دو گاراژ در این شهرک زندگی می‌کنند. آن‌ها در طول روز ضایعات جمع‌آوری می‌کنند و شب به صاحب گاراژ تحویل داده و در قبالش، پول یا مواد می‌گیرند. بسیاری هم در همان جا زندگی می‌کنند. کوچکی در ادامه می‌گوید: «بعد از رفت‌وآمدهای متعدد بالاخره توانستیم دوشنبه شب، اول شهریورماه، «حسین» را راضی کنیم تا برای ترک اعتیاد به کمپ برود. کمپ ترک اعتیاد منطقه از دوستان ما بود که او را آنجا بردیم. ابتدا او را حمام و اصلاح کردیم و بعد برایش روضه‌ خواندیم. حسابی گریه کرد و بعد هم آنجا خواباندیمش. الحمدلله «حسین» چند دوست قدیمی خود را در کمپ دید و با پرس‌وجوی شرایط، دغدغه‌اش کمتر هم شد.»

تصمیم این جمع هیأتی، بعد از مشاهده وضعیت «حسین» و اطرافیانش این بود که او را سرآغازی برای کارهای اجتماعی خود در حوزه اعتیاد قرار دهند. مداح این هیأت می‌گوید: «در زمان‌هایی که برای کمک به «حسین» می‌رفتیم، افراد بسیار دیگری به ما مراجعه می‌کردند که ما را کمک کنید. هزینه ترک اعتیاد هر فرد در کمپ حدود یک و نیم میلیون تومان است. مدت درمان ۲۱ روز است که این کمپ به ما اعلام کرد، یک ماه با همین میزان هزینه، افراد را تحت درمان قرار می‌دهد. حدود ۵۰ نفر در آن گاراژها هستند که علاقه‌مند بودند تحت کمک برای ترک اعتیاد قرار بگیرند که امیدواریم مردم و خیرین کمک کنند تا بتوانیم آنان را ترک دهیم.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала