کووید چه ربطی به تعویق پرتاب های فضایی آمریکا دارد؟

© REUTERS / Joe Skipperپرتاب فضایی
پرتاب فضایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
اشتراک
افزایش شدید موارد ابتلا به کووید-19و نیاز شدید بیمارستانها به اکسیژن مایع، باعث شد تا پرتاب های فضایی به تعویق بیفتند.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه ها به بررسی ارتباط کووید و تعویق پرتاب های فضایی دست زدند و به این نتیجه رسیدند که افزایش شدید موارد ابتلا به کووید-19و نیاز شدید بیمارستانها به اکسیژن مایع که سوخت موشک هاست، باعث شد تا پرتاب های فضایی به تعویق بیفتند.

ناسا و شرکت United Launch Alliance (ULA)، تعویق پرتاب های فضایی در ماه سپتامبر را اعلام کردند که قرار بود برای رهگیری تغییر اقلیم و آب و هوا انجام شوند.

اسناد محرمانه: آیا مرلین مونرو به دست روانپزشک خود کشته شد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.01.2020
اسناد محرمانه: آیا مرلین مونرو به دست روانپزشک خود کشته شد؟

ریچارد کریگ معاون رئیس انجمن تجارت گاز فشرده در این باره گفت:« مردم اولویت دارند. ایالت فلوریدا با کمبود شدید اکسیژن مایع روبروست که با تعداد بیماران بستری شده در بیمارستانها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا مرتبط است».

شرکت «اسپیس‌ایکس» نیز اعلام کرده بود که همه‌گیری کووید-۱۹ و نیاز بیماران به اکسیژن مایع، موشک‌های این شرکت را با کمبود سوخت رو به رو کرده است. این شرکت با کمبود اکسیژن مایع رو به رو است که برای سوخت موشک‌ها به کار می‌رود زیرا اکسیژن مایع در حال حاضر برای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ مورد استفاده قرار دارد.

شرکت اسپیس‌ایکس که ایلان ماسک (Elon Musk)، بنیان‌گذار و سرپرست آن است، از اکسیژن مایع به عنوان یک اکسیدکننده برای مشتعل کردن نفت سفید مایع استفاده می‌کند که وظیفه تامین نیروی موتورهای «مرلین» (Merlin) موشک‌های «فالکون۹» (Falcon 9) را به عهده دارد.

از سوی دیگر، اکسیژن مایع در دستگاه‌های تنفسی برای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ استفاده می‌شود و از آنجا که همه‌گیری این بیماری طولانی شده، ذخایر اکسیژن مایع نیز رو به کاهش است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала