ویروس دلتا و احتمال افزایش دو برابری مبتلایان

© AP Photo / Alberto Pezzaliکرونا ویروس در لندن
کرونا ویروس در لندن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
اشتراک
سویه دلتا کرونا نسبت به گونه های قبلی عفونی تر است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی بی اس نیوز»، ویروس دلتا می تواند باعث افزایش دوچندان بیماران مبتلا به این ویروس شود. تحقیقات جدید نشان می دهد که سویه دلتا کروناویروس نه تنها نسبت به گونه های قبلی عفونی تر است، بلکه احتمال بستری شدن در بیمارستان با عوارض مرگبار نیز دو برابر بیشتر است.

این در حالی است که مبتلایان جدید  COVID در ایالات متحده به طور متوسط بیش از 150،000 ابتلا در روز است که 21 درصد در 14 روز گذشته افزایش یافته است.

افزایش فوتی های کرونا در انگلیس و آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2021
افزایش فوتی های کرونا در انگلیس و آلمان

آنی پریسانیس، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کمبریج، در این خصوص گفت: «بررسی های ما نشان می‌دهد که در صورت عدم واکسیناسیون، هرگونه شیوع دلتا بار بیشتری را بر بخش مراقبت‌های بهداشتی نسبت به اپیدمی آلفا تحمیل می‌کند».

به گفته محققان، نکته مهم این است که این مطالعه نشان می‌دهد که واکسیناسیون هر تأثیر ناشی از بیماری را می‌تواند خنثی می‌کند. در این مطالعه، داده‌های بیش از ۴۳ هزار بیمار کرونایی در انگلستان بررسی شد. به گفته محققان، از هر پنج فردی که در طول مطالعه به کروناویروس مبتلا شده بودند، چهار نفر مبتلا به سویه آلفا بودند.

محققان دریافتند افرادی که به نوع دلتا مبتلا شده بودند، در مقایسه با افرادی که مبتلا به آلفا بودند، در مدت دو هفته پس از اولین آزمایش مثبت کووید، ۲.۲۶ برابر بیشتر در بیمارستان بستری می‌شدند. به گفته محققان، سویه دلتا به گونه‌ای تکامل یافته است که برای مردم خطرناک‌تر از گونه‌های قبلی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала