روزهای سیاه کرونایی ‌با افزایش چشمگیر جانباختگان در انتظار ایران

© Photo / IRNAکرونا در ایران
کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
اشتراک
افزایش مشکلات رفتاری، وسواس، اضطراب، ترس، کودک آزاری، همسرآزاری و افزایش شدت اختلالات روانپزشکی و افسردگی با شیوع کرونا در حال رخ نمایی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، پنجمین موج طغیان کرونا به خاطر تشدید قدرت انتقال بین‌انسانی سویه دلتا در مقایسه با سویه‌ها و اوجگیری های پیشین شیوع این ویروس همه‌گیر بسیار سهمگین‌تر و دارای قدرت سرایت بیشتر است.

موج پنجم شیوع کرونا و افزایش مبتلایان به بیماری کووید 19 آغاز شده و هم‌اینک شمار مبتلایان و جانباختگان کرونایی‌ به مرحله نگران‌کننده رسیده است. این امر به یک تهدید اجتماعی و روانی در حوزه سلامت تبدیل شده ‌و در شرایطی که تاکنون داروی مشخصی برای درمان ویروس کرونا مشخص نشده تنها راه جلوگیری از شیوع این ویروس و کمک به کادر پزشکی و درمانی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، دوری ار سفر و پاییندی مردم به مصوبات ستاد مقابله با کروناست.

مشکل دیگری که این روزها با شیوع کرونا در حال رخ نمایی است، افزایش مشکلات رفتاری، وسواس، اضطراب، ترس، کودک آزاری، همسرآزاری و همچنین مشکلات مربوط به سازگاری، افزایش شدت اختلالات روانپزشکی و افسردگی و افزایش بروز خودکشی است که نگرانی را افزایش می‌دهد.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2021
حمله به خودروی حامل واکسن کرونا در تهران

 اما در این بحبوحه‌ اوج‌گیری بیماری همه‌گیر با قدرت سرایت بالا شاهد تجمع‌ها و حضور‌های غیر ضروری در خارج از منزل و بالا رفتن هر روزه‌ آمار هستیم چرا که بی‌توجهی، ساده انگاری، عادی انگاری، عدم استفاده از ماسک، حضور در تجمعات و رعایت نکردن فاصله اجماعی و غیره موجب شیوع کرونا و به خطر افتادن سلامت مردم در نتیجه، افزایش هزینه برای جامعه شده است.

در جدیدترین ‌رنگ‌بندی کرونایی استان‌های کشور که اعلام شده است‌ شهرهای قرمز کرونایی کشور در حال گسترش است و علاوه بر آن 110 شهرستان نارنجی، 306 شهرستان قرمز و 32 شهرستان زرد هستند و شهرستان با وضعیت آبی در کشور نداریم.

شهرهای اسکو، کلیبر (آذربایجان شرقی)، پیرانشهر (آذربایجان غربی)، بیله سوار (اردبیل)، برخوار، دهاقان، شاهین شهر و میمه (اصفهان)، درمیان، سرایان (خراسان جنوبی)، بجستان، جوین، کوهسرخ (خراسان رضوی)، سلطانیه (زنجان)، مهدی شهر (سمنان)، سرچهان، فراشبند (فارس)، رومشکان (لرستان) و دهگلان، کامیاران (کردستان) علاوه بر شهرهای قرمز قبلی، از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

در 24 ساعت گذشته 123 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که از این تعداد ابتلای 57 مورد به کرونا مثبت، قطعی است. با فوت 10 نفر دیگر از بیماران کوویدی، تعداد فوتی‌ها به یک‌هزار و 804 نفر رسید.

مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 237 نفر رسیده است.

با جان باختن 36 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته در اثر کرونا در استان فارس، شمار جان باختگان کرونا در استان فارس از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به 6 هزار و هشتاد نفر افزایش یافت.

متاسفانه 5 مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده که بر این اساس، تعداد فوتی‌ها به 2 هزار و 458 نفر رسید. با احتساب 532 مورد ابتلای جدید، تعداد موارد مبتلا به کرونا از زمان شیوع این ویروس تاکنون به 82 هزار و 417 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала