انگلیسی ها "بایدن" را فاجعه ای برای بشریت خواندند

© AFP 2023 / Drew Angerer / Getty Imagesانگلیسی ها "بایدن" را فاجعه ای برای بشریت خواندند
انگلیسی ها بایدن را فاجعه ای برای بشریت خواندند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
اشتراک
شهروندان انگلیس نحوه سازماندهی عملیات خروج از افغانستان را مورد انتقاد قرار داده و "بایدن" را فاجعه ای برای بشریت خواندند.

به گزارش اسپوتنیک، خوانندگان روزنامه انگلیسی "دیلی میل" سازماندهی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به باد انتقاد گرفتند.

اکثر انگلیسی ها به این موضوع که جو بایدن اتفاقات اخیر را درک کرده باشد، شک دارند و توانایی های ذهنی وی را زیر سوال بردند.

ترامپ: جو بایدن در مقابل طالبان زانو زد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2021
ترامپ: جو بایدن در مقابل طالبان زانو زد

کاربری با نام مستعار P. Botter در توییتر نوشت: آیا او حتی می فهمد که همه اینها واقعی است؟ مردم می میرند و اوضاع همچنان وخیم‌‎تر می شود؟ این احمق را از کاخ سفید بیرون بیاندازید و ترامپ را قبل از شکست آمریکا در جنگی دیگر بازگردانید.

کاربر دیگری نوشت: ترامپ هرگز مانند یک فرد ضعیف رفتار نمی‌کرد. او یک فرمانده واقعی بود.

این در حالی است که وزیر دفاع انگلیس درپی حمله مرگبار روز پنجشنبه در فرودگاه کابل، از افزایش خطر حملات مشابه خبر داد و اعلام کرد که به‌ جز افرادی که در حال حاضر به فرودگاه فراخوانده است، درخواست دیگری را برای خروج از کابل به مقصد آن کشور نمی‌پذیرد.

ایالات متحده از کشته شدن 13 تن از نیروهای نظامی خود و زخمی شدن 18 نفر خبر داد. در مجموع دست کم 170 نفر در این حمله جان خود را از دست دادند. داعش(ممنوعه در روسیه) مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ضمن انتقاد دوباره از اقدامات بایدن در افغانستان، حمله به فرودگاه کابل را یک تراژدی خواند. وی گفت: آنچه روز پنجشنبه در فرودگاه کابل رخ داد یک تراژدی است که هرگز نباید اجازه داده می‌شد که این حادثه رخ دهد.

ترامپ که قبلا نیز از مدیریت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا درباره بحران در افغانستان شدیدا انتقاد کرده بود، افزود: هرگز نباید اجازه می‌داد این فاجعه رخ دهد، این(حادثه) درک غم ما را عمیق‌ تر و دشوارتر می‌کند.

این در حالی است که جو بایدن در واکنش به انفجار‌ها در نزدیکی فرودگاه کابل اعلام کرد؛ ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که حمله به فرودگاه حامد کرزی کابل در افغانستان توسط شاخه‌ای از سازمان تروریستی "داعش" انجام شده است و تاکید کرد که واشنگتن مسئولان آن را شناسایی خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала