یکی از رهبران طالبان در گذشته به عنوان تروریست تحت تعقیب آمریکا بود + جزئیات

© Sputnikاعضای رهبری طالبان
اعضای رهبری طالبان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
اشتراک
شبکه تلویزیونی ان بی سی اعلام کرد یکی از نامزدها برای عضویت در نهاد رهبری افغانستان پس از تصرف این کشور توسط طالبان (در فدراسیون روسیه گروه تروریستی و ممنوعه اعلام شده) ده سال پیش به عنوان تروریست توسط مقامات آمریکایی در لیست افراد تحت تعقیب قرار داشت و 5 میلیون دلار برای دادن اطلاعات درباره محل اقامت وی چایزه تعیین شده بود.

به گزارش اسپوتنیک، پیشتر یک منبع نزدیک به طالبان گفته بود که یک شورای 12 نفری افغانستان را رهبری خواهد کرد. خلیل الرحمان حقانی (از اعضای عالی رتبه گروه تروریستی شبکه حقانی) از جمله نامزدهایی مورد توافق برای عضویت در این شورا است.

آسیب دیدن بیش از هزار نفر در انفجارهای کابل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
آسیب دیدن بیش از هزار نفر در انفجارهای کابل

حقانی در سال 2011 تحت تعقیب اعلام شده بود. وزارت امور خارجه آمریکا در یادداشت ضمیمه اطلاعات مربوط به جایزه نوشت که حقانی "در راستای منافع القاعده (شبکه تروریستی ممنوع در فدراسیون روسیه) عمل کرده و با عملیات تروریستی این شبکه  مرتبط است."

طبق اطلاعات شبکه تلویزیونی ان بی سی ، حقانی اکنون مسئول تامین امنیت در کابل است.

ر اوایل ماه اوت طالبان در شرایط خروج نیروهای آمریکایی  از افغانستان حملات خود را  آغاز کرده، تمام شهرهای بزرگ را تصرف کردند و پایان جنگ بیست ساله در این کشور را اعلام کردند. در حال حاضر مسئله مکانیسم اداره دولت در افغانستان تحت بررسی قرار دارد و  یک منبع نزدیک به مقامات جدید در این کشور گفت این یک شورای 12 نفره خواهد بود.

تنها پناهگاه مقاومت در برابر طالبان ، ولایت پنجشیر است که نیروهای تحت رهبری احمد مسعود در آنجا قرار دارند.

تخلیه خارجی ها و افغان هایی که با آنها همکاری کرده اند از طریق فرودگاه پایتخت افغانستان ادامه دارد. در روزهای اول به دلیل ترس و وحشت، ازدحام و تیراندازی های هشدار دهنده چندین نفر جان باختند. برخی از افراد از هواپیما های  در حال پرواز سقوط کرده و به طرز فجیعی کشته شدند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала