پیام بایدن به مردم آمریکا بعد از انفجارات در افغانستان

© AP Photo / Evan Vucciپیام بایدن به مردم آمریکا بعد از انفجارات در افغانستان
پیام بایدن به مردم آمریکا بعد از انفجارات در افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا در باره کشته شدن نظامیان آمریکایی در نتیجه انفجارات در نزدیکی فرودگاه کابل سخنرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریکا در باره کشته شدن نظامیان آمریکایی در نتیجه انفجارات در نزدیکی فرودگاه کابل سخنرانی کرد.

وی در اینباره گفت:«بر اثر حمله گروه داعش ( سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) تعدادی از نظامیانی که در فرودگاه کابل بودند کشته شدند و تعداد زیادی مجروح شدند.

قهرمانان در همه نقاط جهان به نجات جان انسانها می پردازند. نظامیان آمریکایی از بهترین نظامیان جهان هستند. با شنیدن خبر قربانیان و از جمله کودکان، احساس اندوه می کنیم. برای تمام خانواده های نظامیان کشته شده در افغانستان همدردی میکنیم.

ما باید از ارزش های خود دفاع کنیم.

آنهائی که این حمله را ترتیب دادند و می خواهند به آمریکا آسیب برسانند باید بدانند که « ما فراموش نمی کنیم و نخواهیم بخشید».

با کمک آمریکا، بیش از 100 هزار نفر طی 11 روز اخیر از افغانستان تخلیه شده اند.

تروریست ها نمی توانند مانع از اجرای مأموریت ما بشوند ما هدف خود را به اجرا خواهیم گذاشت. تروریستهای داعش پیروز نخواهند شد. مأموریت ما ادامه خواهد یافت.

نیروهای ما گفتند که از تمام امکانات برای اجرای مأموریت تخلیه نظامیان برخوردار هستند. در ارتش آمریکا وقتی سوال شد برای انجام مأموریت چه کسی اعزام شود: همه شجاعانه گفتند « مرا بفرست» و در همه جا نظامیان آمریکایی از نثار جان خود برای حفظ امنیت خودداری نکردند.

یک دقیقه سکوت به یاد قربانیان اعلام می کنم.

امیدوارم خداوند حافظ شما باشد. شما مأموریت خود را به انجام می رسانید و از هر آمریکایی در افغانستان محافظت می کنید».

بایدن در ادامه گفت: «آمریکا همیشه به قول خود وفا می کند. ما به افغانهایی که به آمریکا کمک کردند گفتیم که به آنها در خروج از کشور کمک خواهیم کرد.

میلیونها نفر از افغانها که با ما همکاری نکردند امید آن را داشتند که شاید سوار هواپیما بشوند و از کشور خارج بشوند. باید به این روند رسیدگی شود.

من تمام پرسنل های ارتشی را جمع کردم و از آنها پرسیدم که چه باید کرد. آنها گفتند که بقرام به اندازه کابل مهم نیست. مواردی بودند که طالبان خواستند اتوبوس حامل پناهجویان عبور کنند. از اینجور موارد نیز گزارش شده اند.

من می توانم مسئول همه اتفاقاتی باشم که در این رابطه رخ داده است. تعدادی از افراد کشته و مجروح شده اند. علت عدم حمله به آمریکایی ها قراری بود که رئیس جمهور قبلی (ترامپ) گذاشته بود.

یعنی 4000 سرباز دیگر به افغانستان اعزام کنیم. ما در افغانستان پیروز شدیم. ما قصد نداریم جان سربازان آمریکایی را در آنجا تلف کنیم. جان هزاران و دهها هزار نفر دیگر را تلف کنیم. قصد ما جلوگیری از وقوع این تلفات است.

ما دیگر نیرو در آنجا نداریم و بدین ترتیب ما به حضور 20 ساله خود در افغانستان پایان دادیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала