گزارش و تحلیل

واکنش کاربران نشریه آمریکایی به توافق نظامی روسیه و عربستان

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش کاربران نشریه آمریکایی به توافق نظامی روسیه و عربستان
واکنش کاربران نشریه آمریکایی به توافق نظامی روسیه و عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
اشتراک
خوانندگان وب سایت Breitbart از عقد توافق نظامی بین روسیه و عربستان شوکه شده اند .

اسپوتنیک به نقل از برایتبارت نیوز آمریکا می نویسد: مسکو و ریاض توافقنامه همکاری نظامی را در نمایشگاه "ارمیا -2021" امضا کردند.   

 خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی در توئیتر خود از توافق با روسیه خبر داد. وی نوشت که این توافقنامه به توسعه همکاری های نظامی بین دو کشور کمک می کند. شرایط معامله مشخص نشده است.

برایتبارت در این خصوص چنین می نویسد: روسیه دومین صادرکننده بزرگ سلاح در جهان پس از آمریکا است و عربستان سعودی خریدار اصلی آن است. از نظر تاریخی ، ایالات متحده تامین کننده اصلی سلاح برای پادشاهی سعودی بوده است. دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق ، روابط نزدیکی با ریاض داشت و به دنبال تقویت رژیم مخالف ایران ، علیرغم تذکرات کنگره بود. ولی  رئیس جمهور جو بایدن مسیر خود را تغییر داد و فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را متوقف کرد.

توسعه طلبی کرملین در منطقه تنها به شبه جزیره عربستان محدود نمی شود. در سواحل غربی دریای سرخ ، مسکو در حال ساخت یک پایگاه بزرگ دریایی در نزدیکی بندر سودان است - احتمالاً پایگاه کشتی های هسته ای در آنجا خواهد بود. این دومین پایگاه دریایی روسیه پس از طرطوس سوریه در خارج از اتحاد شوروی سابق خواهد بود.

روسیه همچنین عضلات خود را در تاجیکستان همسایه افغانستان گرم می کند. در ارتباط با حوادث افغانستان ، تاجیکستان به عنوان یکی از اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی از روسیه برای مهار تهدیدها و حل مشکلات پناهندگان کمک خواست.

مسکو حتی در حال آماده شدن برای به رسمیت شناختن دولت طالبان است - اگرچه طالبان در روسیه یک سازمان تروریستی ممنوع محسوب می شود. و ثصد دارد با آن روابط برقرار و تحکیم کند. در این صورت این خطر وجود دارد که مسکو به ناچار با چین وارد رقابت شود که آن هم  به دنبال گسترش سرمایه گذاری خود در افغانستان است.

 

کامنت خوانندگان:

 

i__Cry

 

بله، بایدن تهدیدی آشکار برای آمریکا است. من حتی می ترسم که کاری که او تا بحال انجام داده است ، دیگر ممکن نیست اصلاح شود.

 

DeplorableMarine

 

او برای کل جهان خطرناک است. و آنچه بین روسیه و عربستان اتفاق می افتد بسیار بد است. عربستان سعودی متحد وفادار ما است ، یا بهتر بگویم بود. ما بیشتر از آنها به آنها نیاز داریم.

 

Matt Dellon

 

دشمن واقعی که آمریکا و اروپا را نابود می کند ، دشمن داخلی است. تهدید اصلی چپگرا ها هستند که تظاهر می کنند به حقوق بشر و پیشرفت اهمیت می دهند ، اما در حقیقت آنها مستبدان آشکار هستند.

 

an american

 

من در مورد نیروهای روسی مطمئن نیستم. تنها چیزی که آنها دارند هزاران کلاهک هسته ای و توانایی تحویل دقیق آنها است. این به آنها جایی می دهد که سر میز باشند.

 

Norville Rodgers

 

عربستان میلیاردها دلار تجهیزات نظامی آمریکایی را به روس ها تحویل می دهد.

 

Sergant Roadman

 

و طالبان دسته ای از سلاح های جدید را تهیه کرده اند که می توانند با قیمت ارزان آن را بفروشد.

 

Sean Patrick Murphy

  

در چین ، حتی تجهیزات جدید - زنگ زده است. آنها بدترین فولاد جهان را دارند.

 

Fight Against the Tyrants BLOG

 

چیزی که پوتین در مورد آن فکر نکرد. او همچنین از ایران حمایت می کند. و ایرانی ها از این معامله خوششان نمی آید.

 

Charlie Davis

 

دشمن دشمن من دوست من است. بدون حمایت عربستان ، دلار نفتی می میرد.

 

Robert Kilbourne

 

بایدن یک خطر واقعی برای کل جهان است. فراموش نکنید ، او همچنین نیروهای خود را بدون گفتن به هیچ کس ، حتی به اسطلاح متحدان ما ، عقب نشینی کرد. آنها از اخبار - درست مانند خود ما - مطلع شدند.

 

Apatriot77

 

بی قانونی هر روز قوی تر می شود. بایدن کشور ما را با مسلمانانی که از ما متنفر هستند ، کلاهبرداران و انواع آفت از جنوب ، و دانشگاه های ما از چینی ها پر می کند. اگر کشور ما حداقل یک سال دوام بیاورد ، این یک معجزه خواهد بود.

 

Billlang

 

این که بایدن نیست. او فقط یک عروسک خیمه شب بازی است ، و آن هم کم عقل است. افغانستان و مرزهای ما ترفندهای "مرداب" است. آنها قصد دارند آمریکا را متلاشی کنند تا قدرت را با اختیارات دیکتاتوری به دست بگیرند.

 

i__Cry

 

سعودی ها اصلا ... این خطبه های واهی آنها در سراسر جهان است که تروریسم را برای همه ما به بار آوردند. اما به نظر می رسد تحت تأثیر ولیعهد ، وضعیت در سال های اخیر تا حدودی تغییر کرده است.

 

Thunderbird

 

آمریکا قرار است راه طولانی را برای بازگشت به شهرت خود  طی کند. اگر اصلا بتواند باز گردد.

 

Bridgette_A

 

جو بایدن ربطی به این موضوع ندارد. چیزها را باید با اسم خودشان نام یبریم،  این امر مهم است. اوباما ، جهانی گرایان ، کمونیست ها. گرفتید؟

 

i__Cry

 

آیا می توانستید تصور کنید که تا دوره رئیس جمهور بدتر از اوباما زندگی کنید؟ اما فقط چهار سال گذشت.

 

1775

 

لعنتی، این که یک پیمان مهم است. سعودی ها می دانند که نمی توانند به آمریکا تکیه کنند.

 

Sterling Headset

 

این جو بود که وابستگی ما به نفت عربستان را بازسازی کرد و اکنون سعودی ها با کمونیست ها متحد شدند.     آیا تله هایی باقی مانده است که این احمق ما را به سمت آنها سوق نداده باشد؟

 

karnak5

 

سعودی ها از دست ما فرار می کنند، مثل اینکه ما طاعون زده هستیم. بایدن یک رویای کابوس است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала