سفیر روسیه: اولین گام های طالبان برای شیعیان دلگرم کننده است

اشتراک
دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در افغانستان اولین گام های طالبان در ارتباط با شیعیان را دلگرم کننده نامیده و خاطر نشان کرد که در راهپیمایی های اخیر، طالبان حتی از شیعیان در برابر سوءقصد دفاع کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وی در مصاحبه ای با شبکه یوتیوب سالاویو لایو گفت: « اولین گام های آنها در ارتباط با شیعیان دلگرم کننده است. در اینجا ۱۹ اوت شیعیان در کابل و بسیاری از شهرهای دیگر افغانستان مراسم روز عاشورا برگزار کردند و برای اولین بار طی ۲۰ سال هیچ کس شیعیان را آزار نداد، منفجر نکرد و نکشت، تیراندازی نشد و طالبان هم برعکس اینبار از مراسم محافظت کردند.»

به عقیده ژیرنوف ارتباط طالبان با شیعیان شبیه کاغذ تورنسل است. سفیر روسیه تاکید کرد: « مهم ترین نکته این است که طالبان اینبار از حمله احتمالی به شیعیان از طرف داعش جلوگیری کردند. این بدان معناست که در شهرهای بزرگی که این راهپیمایی ها و مراسم برگزار شد، طالبان جلوی داعش را گرفته و اجازه حمله به آنها را ندادند. برای آنکه پیشتر داعش علیه شیعیان حملات و انفجارهایی را ترتیب می داد.»

وی یادآوری کرد که این اواخر رفتار داعشی ها آنقدر لجام گسیخته بود که با ورود به کابل آنرا شبیه حیاط خانه شان تصور می کردند. یکبار توانستند ۳۰ تا ۵۰ شیعه را بکشند

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала