روسیه چگونه به ردیابی جنگنده های آمریکایی F-35 می پردازد؟

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationروسیه چگونه به رد یابی جنگنده های آمریکایی F-35 می پردازد؟
روسیه چگونه به رد یابی جنگنده های  آمریکایی F-35 می پردازد؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2021
اشتراک
یوری آنوشکو، مدیر کل شرکت روسی RTI Systems در همایش فناوری نظامی "آرمیا 2021" اظهار داشت رادارهای دوربین روسی "کانتینر" جنگنده های رادارگریز آمریکایی F-35 و سایر هواپیماهای هواپیماهای رادارگریز را با استفاده از طول موج های مشخص ردیابی می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، یوری آنوشکو افزود: بر این اساس ، با آگاهی از محل استقرار F-35 و اطلاع از پرواز آنها از طریق منابع آزاد می توانیم  با اطمینان بگوییم که آنها را دیدیم و همراه آنها بودیم.

آمریکا برای رقابت با روسیه به فکر بهبود موتورهای اف 35  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2021
آمریکا برای رقابت با روسیه به فکر بهبود موتورهای جنگنده های اف 35

آنوشکو توضیح داد که ایستگاه رادار دوربین در محدوده به اصطلاح  امواج کوتاه کار می کند که طول این امواج  از دهها تا صدها متر متغیر است. در این حالت، اثر حاصل از استفاده از پوشش های جاذب رادیویی و شکل خود هواپیما دیگر موثر نخواهد بود.

این متخصص خاطرنشان کرد: بر این اساس برای ایستگاه رادار دوربین، استفاده از فناوری مخفی کاری استلس دیگر مانعی برای تشخیص نیست.

به گفته آنوشکو ، فناوری استلس می تواند احتمال تشخیص هواپیما در محدوده طول موج معینی را کاهش دهد و قاعدتاً بر محدوده چنان طول موج هایی متمرکز است که در آنها  رادارهای هواپیماهای دیگر و رادارهای سیستم های موشکی ضد هوایی کار می کنند. آخر رادارهای هوایی هواپیماهای جنگی مدرن عمدتا در محدوده طول موج چند سانتی متری عمل می کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала