دبیرکل ناتو درباره خطر حمله تروریستی در فرودگاه کابل هشدار داد

© REUTERS / Kenzo Tribouillard/Poolدبیرکل ناتو درباره خطر حمله تروریستی در فرودگاه کابل هشدار داد
دبیرکل ناتو درباره خطر حمله تروریستی در فرودگاه کابل هشدار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2021
اشتراک
ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو معتقد است که خطر حمله تروریستی در فرودگاه کابل هر روز بیشتر می شود و در مصاحبه با فایننشال تایمز اظهار داشت این یک خطر واقعی و نه فرضی است.

به گزارش اسپوتنیک، استولتنبرگ گفت: "از یک سو ما می خواهیم تا آنجا که ممکن است فرصت بیشتر داشته باشیم تا تعداد هر چه بیشتری از مردم را بیرون ببریم. اما ... اگر بعد از 31 اوت بمانیم  به ویژه اگر طالبان (این جنبش در فدراسیون روسیه تروریستی شناخته شده) به ما حداقل رضایت ضمنی ندهد، خطر حمله افزایش خواهد یافت".

خواننده افغانستانی آریانا سعید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2021
افراد مشهوری که افغانستان را ترک کردند

دبیرکل ناتو خاطرنشان کرد که یکی از بزرگترین عملیات تخلیه در طول تاریخ در حال حاضر در کابل در جریان است. به گفته وی، ناتو پس از پایان روند نظامی به تلاش های خود برای تخلیه با پروازهای تجاری ادامه داده و از طالبان تقاضا خواهد کرد مسیرهای زمینی را برای این کار باز کنند. استولتنبرگ افزود که سخت ترین کار در هنگام تخلیه، رساندن افراد به فرودگاه است ، زیرا قلمرو مجاور و کل افغانستان تحت کنترل طالبان است.

یادآور می شود در ده روز اول  اوت، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولت اشرف غنی در افغانستان افزایش دادند. در پی حملات طالبان اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان از این کشور خارج شد.۱۵ اوت، شبه نظامیان طالبان وارد پایتخت افغانستان شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفتند. شب ۱۶ اوت، محمد نعیم نماینده دفتر سیاسی طالبان گفت که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت در این کشور در آینده نزدیک روشن خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала