ایران موضوع اصلی در دیدار نخست وزیر اسرائیل با وزیر دفاع آمریکا بود + جزئیات

© Photo / IRNAدیدار نخست وزیر اسرائیل با وزیر دفاع آمریکا
دیدار نخست وزیر اسرائیل با وزیر دفاع آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2021
اشتراک
نخست وزیراسرائیل و وزیر دفاع آمریکا در دیدار روز گذشته شان به موضوع های مختلف منطقه ای پرداختند که از موارد اصلی آن نقش ایران در منطقه و پیشرفت برنامه هسته ای آن بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل که به واشنگتن سفر کرده است، روز چهارشنبه در دو دیدار پشت سر هم با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد که در طی این دیدارها به او اطمینان داده شد دولت جو بایدن اسرائیل را به توان لازم برای دفاع از خود در برابر ایران تجهیز خواهد کرد.

اتهامات وزیر جنگ اسرائیل علیه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2021
اتهامات وزیر جنگ اسرائیل علیه ایران

نفتالی بنت برای اولین بار پس از رسیدن به مقام نخست وزیری به واشنگتن سفر کرده و دیدارهایی با مقامات ارشد دولت آمریکا و جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواهد داشت که در آنها آنچه «تهدید هسته ای ایران» عنوان شده در دستور کار است.

آستین پیش از دیدار با بنت در جمع خبرنگاران با اشاره به آنچه «اقدامات هسته ای نگران کننده ایران و خصومت مداومش در منطقه» خواند، درباره روابط آمریکا و اسرائیل گفت: وزارت دفاع همچنین به حفظ توان نظامی اسرائیل و اطمینان یافتن از این که اسرائیل می تواند از خود در برابر تهدیدهای ناشی از ایران، نیروهای نیابتی اش و گروه های تروریستی دفاع کند، متعهد است.

آستین با ادعاهایی علیه ایران، ادامه داد: ایران باید برای اقدامات و تجاوزاتش در خاورمیانه و آب های بین المللی پاسخگو دانسته شود.

دیدار بنت با آستین به طور محرمانه برگزار شد و گزارش هر دو طرف از دیدارشان جزئیات محدودی را راجع به آنچه مورد بحث قرار گرفته بود، ارائه دادند.

دفتر نخست وزیری اسرائیل در بیانیه ای راجع به این دیدار چنین نوشت و مدعی شد: نخست وزیر و وزیر دفاع آمریکا درباره شماری از مسائل منطقه ای، سیاسی و امنیتی گفتگو کردند که اصلی ترین آنها راه های متوقف کردن تجاوز منطقه ای ایران و پیشرفت برنامه هسته ای ایران بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала