آرژانتین انتصاب محسن رضایی به سمت معاون رئیس جمهور ایران را محکوم کرد

© Photo / IRNAمحسن رضایی ، معاون رئیس جمهور ایران
محسن رضایی ، معاون رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2021
اشتراک
مقامات آرژانتین انتصاب محسن رضایی به عنوان معاون رئیس جمهور در امور اقتصادی و احمد وحیدی به عنوان وزیر کشور ایران را محکوم کردند زیرا آنها در این جمهوری آمریکای جنوبی مظنون به دست داشتن در حمله تروریستی در بوینس آیرس در سال 1994 هستند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه مربوطه که امروز چهارشنبه توسط وزارت خارجه آرژانتین منتشر شد، آمده است: "آرژانتین تأیید نامزدی احمد وحیدی و انتصاب محسن رضایی در سمت هایی در دولت ایران را به شدت محکوم می کند."

سردار احمد وحیدی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
اعتراض آرژانتین به انتصاب وحیدی به عنوان وزیر کشور ایران

به گفته مقامات آرژانتینی ، انتصاب وحیدی و رضایی "توهین به دادگستری آرژانتین و قربانیان حمله تروریستی وحشتناک" در مرکز فرهنگی یهودیان در بوینس آیرس است. در این بیانیه آمده است: "رضایی همانند وحیدی  تحت تعقیب دستگاه قضایی آرژانتین است زیرا آنها نقش اساسی در تصمیم گیری و برنامه ریزی حمله تروریستی در 18 ژوئیه 1994 داشتند." به گفته وزارت خارجه آرژانتین، هر دو ایرانی در لیست افراد تحت تعقیب بین المللی توسط اینترپل (پلیس بین الملل) قرار دارند.

وزارت امور خارجه آرژانتین بار دیگر با اصرار از دولت ایران می خواهد تا به طور کامل به دادگستری آرژانتین کمک کند و چنان عمل کند که متهمان به شرکت در حمله تروریستی در نزدیکی مرکز یهودیان در دادگاه صالح محاکمه شوند.

اوایل روز چهارشنبه، مجلس ایران با دادن رای اعتماد به دولت جدید این کشور از جمله انتصاب وحیدی را به عنوان وزیر کشور تصویب کرد. علاوه بر این اطلاع حاصل شد که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، محسن رضایی را که در انتخابات 28 خرداد مقام دوم از لحاظ میزان آرا  را به دست آورد، به عنوان معاون خود در امور اقتصادی منصوب کرده است.

بازپرسان آرژانتینی معتقدند که دیپلمات ها و سیاستمداران ایرانی در بمب گذاری در مرکز فرهنگی یهودیان در سال 1994 دست داشتند که باعث  کشته شدن  85 نفر شد.  تهران بارها این اتهامات را رد کرده است. تا به امروزهیچ زندانی یا محکومی در پرونده حمله تروریستی فوق الذکر ظاهر نشده است.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала