برگزاری جلسه محرمانه مدیر سیا در کابل با رئیس دفتر سیاسی طالبان

© Photo / United States government workبرگزاری جلسه محرمانه مدیر سیا در کابل با رئیس دفتر سیاسی طالبان
برگزاری جلسه محرمانه مدیر سیا در کابل با رئیس دفتر سیاسی طالبان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2021
اشتراک
واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی، اعلام کرد: اولین گفتگو بین یک مقام عالی رتبه دولت آمریکا و یکی از رهبران طالبان انجام شد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات ناشناس آمریکایی، ویلیام برنز رئیس سیا، جلسه ای محرمانه با رئیس دفتر سیاسی طالبان ملا عبدالغنی برادر در کابل داشت.

طالبان آمریکا را بدلیل تاخیر در خروج نیروها تهدید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2021
طالبان آمریکا را بدلیل تاخیر در خروج نیروها تهدید کرد

لازم به ذکر است این دیدار روز دوشنبه برگزار شد. آنچه در این مورد غیرمعمول است این است که این اولین گفتگوی این سطح بین یک مقام عالی رتبه دولت آمریکا و یکی از رهبران طالبان است.

در کنار این، این نشریه از سایه "کنایه آمیز" وضعیت صحبت می کند، زیرا این برادر بود که ۱۱ سال پیش توسط سیا و ماموران پاکستانی بازداشت شد و پس از آن هشت سال در زندان به سر برد. بعداً، برادر در قطر مشغول مذاکره با ایالات متحده بود.

این روزنامه معتقد است که طرفین در مورد رویکرد ۳۱ آگوست - تاریخی که ایالات متحده باید خروج نیروهای خود از افغانستان و تخلیه شهروندان و کمک به افغان ها را تکمیل کند، بحث کردند. سیا از اظهارنظر درباره اطلاعات این نشریه خودداری کرد.

با شروع جنبش رادیکال طالبان در شهرهای بزرگ، اوضاع در افغانستان در هفته های اخیر به ویژه وخیم شده است. شورشیان تمام گذرگاه های مرزی را تحت کنترل درآورده اند، وارد کابل شده و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، گفت که "برای جلوگیری از کشتار" کشور را ترک کرد.

محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان، اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است. تخلیه اتباع خارجی و افغان هایی که برای مأموریت های خارجی کار می کنند از طریق تنها فرودگاه کابل انجام می شود که در اختیار ایالات متحده و دیگر کشورهای ناتو است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала