وزارت خارجه روسیه: ناتو کنترل خود را از دست داده است

© Sputnik / Vladimir Astapkovichوزارت خارجه روسیه: ناتو کنترل خود را از دست داده است
وزارت خارجه روسیه: ناتو کنترل خود را از دست داده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه فدراسیون روسیه اذعان کرد: ناتو جهت گیری خود را در فضا و حتّی کنترل خود را نیز از دست داده است.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه، درباره اظهارات ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، در مورد افغانستان اظهار کرد: اتحادیه آتلانتیک شمالی می خواهد در تأمین امنیت جهان مدعی مکانی باشد، اما در واقع یک ساختار مخرب است.

 

روسیه در خصوص طالبان شتابزده عمل نمی کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2021
روسیه در خصوص طالبان شتابزده عمل نمی کند

استولتنبرگ پیش از این گفته بود که ناتو به تروریست ها اجازه نمی دهد که ائتلاف افغانستان تهدید کنند.

سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه، همچنین با بیان اینکه ناتو نمی داند هنگام خروج از کشور چه بخشی از سلاح ها و تجهیزات نظامی این اتحادیه از بین رفته است، گفت: یک چیزی از بین رفت اما چیزی هم در جای خود باقی ماند.

زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: "به نظر می رسد یک مونولوگ کمیک از آکادمی پلیس در جریان است." ناتو یک بلوک نظامی-سیاسی است که توسط باد اعتماد به نفس و مخرب بودن متلاشی شده است.

به گفته وی، برنامه ناتو آشکار است و شامل اتحاد برای مقابله با مشکلات خود، به روز رسانی مبانی نظری و رویکرد عملی و سپس اندیشیدن به نجات جهان است.

در ده روز اول ماه آگوست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی در افغانستان افزایش دادند. تنها منطقه ای که تحت کنترل طالبان نیست پنجشیر است، این منطقه در شمال شرقی کابل، یکی از کوچکترین مناطق کشور از نظر مساحت و جمعیتی محسوب می شود.

در ۱۵ آگوست، شبه نظامیان طالبان وارد پایتخت افغانستان شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفتند.

در شب ۱۶ آگوست، محمد نعیم نماینده دفتر سیاسی طالبان، گفت که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت در این کشور در آینده نزدیک روشن خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала