درخواست اسرائیل برای مذاکره مستقیم با حماس

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / درخواست اسرائیل برای مذاکره مستقیم با حماس
درخواست اسرائیل برای مذاکره مستقیم با حماس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2021
اشتراک
وزیر همکاری بین‌ المللی اسرائیل و رئیس سابق شورای امنیت داخلی این کشور خواستار گفتگوی مستقیم با جنبش فلسطینی حماس شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، عیساوی فریج وزیر همکاری منطقه‌ ای اسرائیل از حزب مرتز روز سه‌ شنبه در مصاحبه‌ ای با رادیو اسرائیل اظهار کرد: گزینه جنگ و ورود به عملیاتی نظامی با حماس در نوار غزه باید آخرین راه‌ حل باشد.

اسرائیل به تاسیسات حماس در نوار غزه حمله کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2021
اسرائیل به تاسیسات حماس در نوار غزه حمله کرد

وزیر همکاری منطقه‌ ای اسرائیل در ادامه گفت: ما باید شجاعانه به خارج از صندوق ها (آرای انتخاباتی) بیندیشیم و چگونگی حل مسایل را بررسی کنیم.

فریج افزود: ما نیاز داریم با حماس مستقیما گفتگو کنیم و باید بفهمیم چگونه فشار فعلی در غزه را بکاهیم.

گیورا ایلاند رئیس سابق شورای امنیت داخلی اسرائیل نیز در گفتگو با رادیوی ارتش اسرائیل گفت: چرا در مرزهای شمالی آرامش نسبی وجود دارد؟ چون بر عکس غزه، کشور لبنان برخوردار از زیرساخت‌ها است و موارد زیادی در این کشور وجود دارند که در جنگ تخریب خواهند شد اما "رهبری غزه چیز زیادی برای از دست دادن و نابود شدن ندارد."

رئیس سابق شورای امنیت داخلی اسرائیل در ادامه گفت: غزه تمامی عناصر کشور مستقل را دارد، آنها صرفا نه به دلیل نهاد نظامی و یا برخی ملاحظات نظامی بلکه به دلیل برخی اصطلاحات که می‌گویند "غزه یک سازمان تروریستی است و با آنها گفتگو نمی‌ کنیم"، راه را بستند در حالی که این نادرست است، "کشورهای" همسایه با یکدیگر گفتگو می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала