قیمت بیت کوین به بالای 50 هزار دلار رسید

© Sputnik / Evgeniy Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر بیت کوین
 بیت کوین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2021
اشتراک
در بورس Binance، قیمت بیت کوین بیش از دو و نیم درصد افزایش یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه «CoinMarketCap»، با محاسبه قیمت متوسط بیت کوین در بیش از 20 بورس، بیت کوین گرانتر شد. قیمت بیت کوین پس از رکود شدید در اواخر بهار دوباره احیا می شود.  این ارز دیجیتالی در ماه مه تقریبا یک سوم ارزش خود را از دست داد و قیمت آن تا 37,3  هزار دلار افت کرد.

در ماه ژوئن نیز تغییری در قیمت بیت کوین رخ نداد. در ماه ژوئیه قیمت این ارز سیر صعودی را آغاز کرد که 5 هفته متوالی است ادامه دارد. رکورد تاریخی قیمت بیت کوین به میزان 64,85 هزار دلار در ماه آوریل به ثبت رسید.

کاهش شدید قیمت بلیط هواپیما در پی عدم تقاضای مردم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2021
کاهش شدید قیمت بلیط هواپیما در پی عدم تقاضای مردم

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۹۴۶.۵۷ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۲.۳۴ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

هر واحد از بیت کوین در این لحظه با قیمت ۵۰,۳۶۳ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۷,۵۰۰ تومان معادل ۱,۳۸۴,۹۹۳,۲۷۳ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۳۱.۶۵ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۲.۷۹% افزایش یافته است. بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰(14 April 2021) معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۲۲.۳۵ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد.

تعداد واحدهای در گردش بیت کوین ۱۸.۷۹ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۲۱ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن بیت کوین معامله می‌شود، صرافی Hotcoin Global با سهم %۷۶.۶۹ از حجم معاملات روزانه است. قیمت بیت‌کوین صبح روز 23 اوت (دوشنبه) برای نخستین بار در ۳ ماه گذشته از مرز ۵۰ هزار دلار فراتر رفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала