قرارداد جدید سامانه اس-۴۰۰ با ترکیه به زودی نهایی می‌ شود

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر حالا پدافند هوایی روسیه می تواند حتی موشک های هایپرسونیک را منهدم کند
حالا پدافند هوایی روسیه می تواند حتی موشک های هایپرسونیک را منهدم کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2021
اشتراک
مقام ارشد شرکت صادرات تسلیحات روسیه اظهار کرد: قرارداد جدید تحویل سامانه اس-۴۰۰ به ترکیه به زودی امضاء می‌ شود.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر میخایف مدیرعامل شرکت تسلیحاتی روسیه، که در زمینه صادرات سلاح فعالیت دارد امروز دوشنبه اعلام کرد که قرارداد جدیدی با ترکیه در زمینه تحویل سامانه موشکی میان بُرد و بلند بُرد اس-۴۰۰ ساخت کشورش به زودی امضا می‌شود.

ترکیه ضد زیردریایی بدون سرنشین می‌سازد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2021
ترکیه ضد زیردریایی بدون سرنشین می‌سازد

مدیرعامل این شرکت تسلیحاتی روسیه در این باره اعلام کرد: رایزنی‌ها ادامه دارد و در آخرین مرحله است. ما به زودی رسمی شدن قرارداد با شرکای خود را آغاز خواهیم کرد.

این در حالیست که ۱۷ فروردین ماه وزارت خارجه ایالات متحده از تحریم ریاست صنایع دفاعی ترکیه به همراه ۴ مقام بلندپایه آن از جمله اسماعیل دمیر به بهانه قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق [وضع] تحریم‌ ها خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا بهانه وضع این تحریم‌ها را ارتباط این مقامات ترکیه با بخش دفاعی و اطلاعاتی روسیه عنوان کرد.

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که صنایع دفاعی ترکیه با شخصی که از طرف یا به نمایندگی از بخش های دفاعی یا اطلاعاتی دولت فدراسیون روسیه فعالیت می‌ کرد، یک معامله چشمگیر انجام داده است.

گفتنی است که آمریکا از همکاری دفاعی و اطلاعاتی ترکیه و روسیه استقبال نمی‌ کند؛ به ویژه آنکه اقدام آنکارا در خرید سامانه‌ های پدافند موشکی اس-۴۰۰ روسیه با انتقاد تند مقامات واشنگتن و تهدید به وضع تحریم‌ها علیه ترکیه روبرو شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала