تاکید فرانسه بر همکاری با ایران درباره افغانستان

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر تاکید فرانسه بر همکاری با ایران درباره افغانستان
تاکید فرانسه بر همکاری با ایران درباره افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد که برای حل مسئله افغانستان باید با ایران، روسیه و چین همکاری کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگو با نشریه دِ مانش به سوالاتی پیرامون اوضاع کنونی در افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان در این کشور پاسخ داد.

 ابراهیم رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2021
رئیسی: ایران به مناسبات همسایگی با افغانستان پایبند است

لودریان در بخشی از این مصاحبه درباره نقش شورای امنیت سازمان ملل برای حل وفصل این مسئله گفت: شورای امنیت در حال حاضر با سه چالش در افغانستان روبرو است؛ اول اینکه می بایست با تروریسم در این کشور مقابله کرد و افغانستان نباید مجددا به بستری برای ابتکار عمل های تروریستی تبدیل شود.

وی ادامه داد: دومین مسئله پیش بینی درخصوص جنبش های مردمی است که می تواند در ماه های آینده رخ دهد و ما باید برای کمک به مردم افغانستان برای این موضوع آماده باشیم. موضوع سوم ثبات منطقه است، چراکه اوضاع سیاسی و امنیتی حال حاضر در افغانستان می تواند خطر ایجاد اختلال در کل منطقه را به همراه داشته باشد. به همین دلیل باید به دنبال توافق و ابتکار عملی فراتر از گروه هفت و ناتو باشیم که شامل روسیه، ایران و چین نیز می شود.

وزیر امورخارجه فرانسه تصریح کرد: این یکی از دلایل مکالمه روز پنجشنبه گذشته امانوئل ماکرون و ولادیمیر پوتین رؤسای جمهور فرانسه و روسیه بود. همچنین می بایست در دوحه، آمریکایی ها، طالبان و سایر بازیگران سیاسی افغانستان که مذاکرات خود را در این لحظه ادامه می دهند به یک توافق سیاسی برای تشکیل دولت انتقالی دست یابند. این یکی از الزامات ماست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала