نحوه پاک‌سازی مسیر برای پرواز هواپیما در فرودگاه کابل +ویدئو، عکس

© REUTERS / STRINGERنحوه پاک‌سازی مسیر برای پرواز هواپیما در فرودگاه کابل +ویدئو، عکس
نحوه پاک‌سازی مسیر برای پرواز هواپیما در فرودگاه کابل +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2021
اشتراک
در فرودگاه کابل برای جلوگیری از ازدحام مردم برای سوار شدن بر بدنه هواپیما از بالگرد استفاده می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، در روزهای گذشته تصاویری از جمع زیادی از مردم افغانستانی در فضای مجازی دیده می‌شود که قصد دارند به هر طریقی از کشور خود خارج شوند. آنها با ادحام در فرودگاه کابل و تلاش برای سوار شدن به هواپیما و یا حتی نشستن بر بدنه هواپیما می‌خواهند کشورشان را ترک کنند تا از دست طالبان در امان بمانند.


اما تصاویر دلخراش از سقوط چند تن از این افراد در پروازهای ابتدایی که بر بال و چرخ‌های هواپیما سوار شده بودند و جان خود را از دست دادند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و بسیاری از کاربران را متاثر کرد، ضمن اینکه نیروهای نظامی آمریکایی که فرودگاه کابل را تحت کنترل دارند را بر آن داشت که برای جلوگیری از تکرار این اتفاق در باند پرواز و متفرق کردن مردم، از هلیکوپتر برای پاکسازی مسیر هواپیما برای بلند شدن استفاده کند.

View this post on Instagram

A post shared by serahat news (@serahat_news)


گفته می‌شود نیروهای طالبان مانع از رسیدن مردم به فرودگاه می‌شوند حتی اگر آنها مجوز پرواز را داشته باشند و این یکی از دلایلی‌ست که این مردم برای فرار این شرایط حتی تصمیم بگیرند بر بدنه هواپیما سوار شوند و کشورشان را ترک کنند.


کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف در قسمت نظرات، با مردم افغانستان ابراز همدردی می‌کنند و امیدوارند شرایط و اوضاع این کشور بهبود یابد. برخی عنوان می‌کنند مردم افغانستان باید در مقابل طالبان بایستند، مقاومت کنند و کشور خود را از دست آنها برهانند؛ اما جمعی از کاربران بر این باورند که این شرایط بسیار سخت و دردناک است و درک آن برای بسیاری دشوار است و انتقاد از آنها یک اشتباه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала