این مواد غذایی باعث کاهش طول عمر می شوند

© Photo / Pixabayاین مواد غذایی باعث کاهش طول عمر می شوند
این مواد غذایی باعث کاهش طول عمر می شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2021
اشتراک
محققان بر اساس آخرین مطالعات مرتبط با رژیم غذایی در ایالات متحده دریافتند که خوردن یک هات داگ تهیه شده از گوشت کاو 36 دقیقه از عمر انسان را کاهش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطالعه که توسط متخصصان دانشگاه میشیگان انجام شده است، غذاها بر حسب دقایقی که طول عمر انسان به واسطه خوردن آن ها کاهش می یابد، دسته بندی شده اند و یافته ها نشان داد که مصرف نوشیدنی های قندی، هات داگ، همبرگر و فست فودها بیشترین ارتباط را با کاهش طول عمر انسان در بین سایر مواد غذایی دارد و این در حالی است که میوه ها، سبزیجات، غلات خام و غلات پخته شده نیز بیشترین فایده را برای سلامتی دارند.

بر اساس این تحقیق، گوشت های فرآوری شده و نوشیدنی های شیرین در بین اصلی ترین مواد غذایی هستند که طول عمر انسان را کاهش می دهند. به طور دقیق تر، محققان دریافتند که مصرف یک وعده غذایی که شامل 85 گرم بال مرغ است به دلیل سدیم و اسیدهای چرب مضر ترانس باعث کاهش 3.3 دقیقه از عمر فرد مصرف کننده می شود.

همچنین غذاهایی مانند بادام زمینی شور، ماهی پخته شده و برنج با لوبیا نیز باعث افزایش طول عمر بین 10 تا 15 دقیقه می شوند.

در مقاله ای در فاکس نیوز نیز به این مورد اشاره شده که جایگزین کردن میوه، سبزیجات، آجیل، حبوبات و برخی غذاهای دریایی تنها به جای 10 درصد از کالری روزانه که از طریق گوشت های فرآوری شده تامین می شود، می تواند نقش مهمی را در حفظ سلامت انسان ایفا کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала