انتقاد نماینده مجلس ایران نسبت به مدیریت ویروس کرونا

CC BY 4.0 / IRNA / معین‌الدین سعیدی
معین‌الدین سعیدی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2021
اشتراک
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی ایران نسبت به مدیریت و همچنین اجرایی نشدن وعده های مسئولین در خصوص تولید واکسن کرونا انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی ایران درباره اینکه در یکی از کتب درسی گفته شده ایران جزو کشورهای برتر در مبارزه با بیماری پاندمی کرونا است در صورتی که آمار جان‌باختگان چیزی دیگری می‌گوید، گفت: معتقدم بعضی از اظهارنظرها نمک بر روی زخم مردم می‌پاشد؛ وزارت آموزش و پرورش در کتاب اجتماعی پایه نهم نوشته است کشور ما جزء کشورهای برتر در مقابله با بیماری کرونا است در حالی‌که ما بیشترین کشته‌ها را داریم.

جهانپور آخرین آمار مصرف واکسن های کرونا در ایران را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
جهانپور آخرین آمار مصرف واکسن های کرونا در ایران را اعلام کرد

وی تاکید کرد: مدیریت مفتضح  وزارت بهداشت در تامین واکسیناسیون و مقابله با بیماری کرونا باعث شده است خانواده‌های بسیاری عزادار شوند.

نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم نشان کرد: آقایانی که چنین تعابیری را به کار می‌برند آیا نمی‌دانند چه تاثیر منفی روی کسانی دارند که عزیزان خودشان را در این پاندمی از دست داده‌اند؟ من فکر می‌کنم اگر نمی‌توانیم مایه آرامش مردم باشیم، حداقل اینگونه نمک بر روی زخم شان نباشیم!

وی ادامه داد: شاهد هستیم معاون وزیر بهداشت می‌گوید اگر مدیریت ما نبود امروز تعداد کشته‌های ما بیشتر از هند می‌شد یا آقای نمکی هم چنین حرفی را به طریقی دیگر عنوان می‌کند. حرف‌های این دو مانند حرف‌های دروازه‌بان تیمی است که می‌گوید اگر من نبودم به جای ۲۷ گل ۱۵۰ گل می‌خوردید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چنین صحبت‌هایی واقعا دهن‌کجی آشکار به مردم است، کاش مسئولین حوزه سلامت به جای اینکه چنین تعابیری به کار ببرند یک مقداری سعی می‌کردند پاسخگویی مدیریت مفتضح و خودشان باشند.

سعیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه محمد مخبر زمانی قول داد ما تولید واکسن انبوه کرونا را داشته باشیم اما امروز پاسخگوی حرف‌های گذشته خود نیست آیا نباید کسی که در جایگاه معاون اولی رئیس جمهور قرار گرفته نسبت به عملکرد خودش در چنین مسئله مهمی پاسخگو باشد آن هم در شرایطی که تعداد کشته‌های ما از بیماری کرونا روز به روز بیشتر می‌شود، عنوان کرد : آقای مخبر زمانی گفتند تا پایان تیر ۲۰ میلیون دوز و تا پایان شهریور ۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا تولید می‌کنیم اما بعدها مشخص شد که چنین توانمندی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: حداقل انتظار این است ایشان که امروز در یک جایگاه متفاوتی هستند، بیایند توضیح دهند چرا این اتفاقات نیفتاده است؟ چرا  وعده‌های‌شان عملیاتی و اجرایی نشده است؟ چرا ما  فرصت‌هایمان را از دست دادیم؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر پایه همین آماری که آقایان داده و می‌دهند  واردات واکسن اتفاق نیفتاد و مشاهده کردیم میزان کشته‌های ما بر اساس آمار رسمی ۱۰۰ هزار نفر است که من فکر می‌کنم اگر این آمار را واقعی‌سازی کنیم، حداقل دو برابر میزانی است که اعلام می‌شود!

وی تاکید کرد: جناب آقای مخبر و کسانی که سخن از خودکفایی در صنعت واکسن می زدند و حتی بحث واردات واکسن را آن‌گونه مطرح می‌کردند حداقل تا این اندازه برای مردم احترام قائل باشند که بیایند توضیح دهند دلیل عدم اجرای تعهدات‌شان چیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала