آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در کیش

© AFP 2023 / Nhac Nguyenآغاز واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در جزیره کیش
آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در جزیره کیش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2021
اشتراک
واکسیناسیون ساکنان بالای ۱۸ سال جزیره کیش علیه ویروس کرونا به عنوان طرح دولت برای ایمن سازی جمعیت بومی این جزیره آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، کیش به عنوان یکی از جزایر خلیج فارس هم اکنون شاهد ثبت نام افراد بالای ۱۸ سال برای واکسیناسیون علیه ویروس کرونا است تا طرح دولت در ایمن سازی ساکنان جزایر ۱۸ گانه جنوب کشور برابر کرونا هرچه زودتر محقق شود.

معین‌الدین سعیدی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2021
انتقاد نماینده مجلس ایران نسبت به مدیریت ویروس کرونا

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، ۱۵ مرداد سال جاری دستور شروع واکسیناسیون ساکنان بالای ۱۸ سال کیش و قشم را صادر کرد و اکنون این طرح دولت از روز گذشته با آغاز فرایند ثبت نام واجدان شرایط این طرح در سامانه واکسیناسیون آغاز شد.

مرکز توسعه سلامت جزیره کیش در اطلاعیه ای اعلام کرد: کیشوندان(جمعیت بومی) می‌توانند با ورود به سامانه salamat.gov.ir و انتخاب استان هرمزگان، بندرلنگه، جزیره کیش ثبت نام کنند و بعد از دریافت پیامک مبنی بر زمان و مکان واکسیناسیون به مرکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

در این اطلاعیه آمده است: منظور از جمعیت بومی کسانی هستند که بطور مستمر ساکن این جزیره بوده و دارای پرونده الکترونیک سلامت در مراکز جامع سلامت هستند.

مسوول کمیته واکسیناسیون کووید ۱۹ کیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون متولدین ۱۳۸۲ و قبل آن می توانند در سامانه برای دریافت واکسن ثبت نام کنند تا به مروز زمان با تامین واکسن علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

مریم ستاری با بیان اینکه هم اکنون سه میز پذیرش تزریق در تالار شهر به مراجعان خدمت رسانی می‌کند و امکان افزایش تا هفت میز نیز وجود دارد افزود: با توجه به تجهیزات و نیروی انسانی موجود قابلیت واکسینه شدن یک هزار نفر در مرکز تجمیعی واکسیناسیون در صورت تامین واکسن وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала