بایدن: گمان نمیکنم که طالبان تغییری کرده باشد

© AP Photo / Cliff Owenبایدن: گمان نمیکنم که طالبان تغییری کرده باشد
بایدن: گمان نمیکنم که طالبان تغییری کرده باشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2021
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا گفت؛ اگر ترامپ توافق خروج از افغانستان را اعلام نکرده بود، باز هم تلاش می کرد که از این کشور خارج شود

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در گفتگو با ای بی سی گفت معتقد نیست طالبان تغییر کرده باشد و این بر عهده شبه نظامیان است که با اقدامات خود تعیین کنند که آیا آنها می خواهند توسط جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شوند یا نه."

جوزپ بورل هماهنگ کننده سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
اتحادیه اروپا با طالبان همکاری مشروط می کند

بایدن گفت: من فکر می کنم - بگذارید اینگونه بیان کنم: من فکر می کنم آنها دچار نوعی بحران وجودی در مورد اینکه آیا آنها می خواهند توسط جامعه بین المللی به عنوان یک دولت قانونی به رسمیت شناخته شوند هستند.

,ی افزود:  آنها به این فکر می کنند که آیا غذا برای خوردن دارند ، آیا دارای درآمدی هستند که بتواند از این راه درآمدزایی داشته باشند یا اقتصاد را اداره کنند. آیا می توانند جامعه ای را که در واقع می گویند برایشان اهمیت دارد ، در کنار هم نگه دارند یا خیر. با این حال روی هیچ یک از این موارد حساب نمی کنم

بایدن اذعان کرد که پیش بینی نکرده بود که طالبان با خروج امن آمریکایی ها از افغانستان موافقت کنند.

بایدن بار دیگر تأکید کرد که خروج نیروها را کار درستی می داند و گفت که حتی اگر دولت ترامپ در فوریه سال 2020 به توافق صلح با طالبان در دوحه نرسیده بود ، نیروهایش را بیرون می کشید.

او گفت: من سعی می کردم بفهمم که چگونه می توان نیروها را بیرون کشید ، زمان مناسبی برای خروج از افغانستان وجود ندارد. پانزده سال پیش ، 15 سال آینده مشکلی ایجاد می شد. انتخاب اصلی این است آیا من باید پسران و دختران شما را برای همیشه به جنگ افغانستان بفرستم؟  ما بیش از یک تریلیون دلار خرج کردیم ، 20 سال. فرصت مناسبی برای خروج وجود نداشت.

وی درباره سقوط ناگهانی و بدون انتظار دولت افغانستان گفت: دولتی در افغانستان بود رهبر آن دولت سوار هواپیما شد و رفت فرار کرد شاهد فروپاشی نیروهایی بودیم که به خوبی آموزش دیده بودند بیش از 300 هزار سرباز مجهز به سلاح ترک خدمت کردند . این بود این همه انچه رخ داد است به همین سادگی رخ داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала