خداحافظی سه نفر با کابینه رئیسی

CC BY 4.0 / IRNA / خداحافظی سه نفر با کابینه رئیسی
خداحافظی سه نفر با کابینه رئیسی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2021
اشتراک
نماینده مجلس ایران بر این باور است که طیف‌های داخلی جریان اصول‌گرا نظیر جبهه پایداری به دلیل نداشتن سهم در دولت ناراحت هستند و این ناراحتی را زمان رأی اعتماد دادن به وزرای کابینه پیشنهادی بروز می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مثلث آنلاین، عزت‌الله یوسفیان ملا امری نماینده مجلس دهم شورای اسلامی آن گروهی که فرد مورد نظرشان در کابینه نیست، ناراحت و از این بابت نگران هستند که چرا این اتفاق صورت نگرفت و سهم آنها داده نشد.

گفتگوی تلفنی رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
گفتگوی رئیسی با رهبر چین در خصوص خرید واکسن

وی در ادامه گفت که براساس این تجارب بر این باور هستم که باید منتظر ماند و مشاهده کرد که در دو روز آخر که به نوعی روز فینال محسوب می‌شود، چه اتفاقی می‌افتد. 

اما در حال حاضر بر اساس صداهایی که از مجلس و به ویژه هیئت رئیسه به بیرون می‌آید، ممکن است یک پنجم اعضای کابینه موفق به اخذ رأی اعتماد از مجلس نشوند. لذا از چنین گفته‌هایی این تعبیر می‌شود که دو یا سه وزیر در معرض خط رای نیاوردن، قرار دارند مگر اینکه در روزهای پایانی لابی صورت بگیرد و نظرات تغییر کند اما الان قطعا شرایط صد در صدی برای رای آوردن کل کابینه نیست. به نظر می‌رسد که اگر امشب رأی‌گیری در مورد کابینه صورت بگیرد، دو یا سه نفر از وزرا در معرض رأی نیاوردن، هستند. در هر صورت همه این موارد معطوف به ۴۸ ساعت قبل از برگزاری صحن علنی مجلس جهت دادن رأی اعتماد به اعضای کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم است. 

نکته حائز اهمیت این است که دفاع رئیس جمهور از کابینه در صحن، برای رای آوردن کابینه بسیار موثر است، همه چیز بستگی به دفاع رئیسی از این افراد دارد، لذا اکنون شرایط نشان‌دهنده این است که چند نفر در معرض خطر قرار دارند اما در مجموع به نظر می‌رسد که اکثریت وزاری پیشنهادی دولت سیزدهم از مجلس رأی اعتماد می‌گیرند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала