حملات تروریستی همزمان با عاشورا در پاکستان

© Sputnik / Mazhar Abid /  مراجعه به بانک تصاویر حملات تروریستی همزمان با عاشورا در پاکستان
حملات تروریستی همزمان با عاشورا در پاکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2021
اشتراک
منابع خبری پاکستان امروز مصادف با دهم محرم گزارش دادند که انفجار تروریستی در حین برگزاری عزاداری به مناسبت عاشورای حسینی در ایالت پنجاب در شرق این کشور ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، برخی از شبکه‌های تلویزیونی پاکستان ساعاتی پیش اعلام کردند که آیین عزاداری شیعیان به مناسبت عاشورای حسینی در شهر «بهاول نگر» واقع در ایالت پنجاب هدف پرتاب چند نارنجک قوی قرار گرفت که باعث انفجار مهیب در محل شد.

حساب رسمی توییتر تلویزیون ملی پاکستان نوشت: گفته می‌شود دست کم ۲۵ نفر از عزاداران حسینی در این اقدام تروریستی به شدت زخمی و سپس توسط نیروهای امدادی در اطراف محل برگزاری مراسم عاشورا، به بیمارستان شهر انتقال یافتند.

این حادثه پس از راه اندازی دسته سینه زنی هیات‌های عزاداری از مرکز دینی "جامعه الزهرا (س)" به وقوع پیوست و برخی از منابع رسانه‌ای وابسته به شیعیان پاکستان از احتمال به شهادت رسیدند چند نفر خبر دادند.

همزمان تدابیر امنیتی در شهرهای مهم پاکستان از جمله اسلام‌آباد، راولپندی، لاهور، کراچی، کویته، پیشاور و مولتان تشدید شده و نیروهای امنیتی برای هرگونه اقدام ناخوشگوار در حالت آماده باش قرار دارند.

امروز مصادف با دهم محرم پاکستان رنگ عاشورایی به خود گرفت و هم اکنون آیین‌های باشکوه سوگواری شهادت حضرت سید الشهدا امام حسین علیه السلام و ۷۲ تن از یاران ایشان در سراسر این کشور در حال برگزاری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала