ژنرال اسرائیلی: اتفاقات افغانستان ما را شوکه کرد

© AP Photo / Rahmat Gulژنرال اسرائیلی: اتفاقات افغانستان ما را شوکه کرد
ژنرال اسرائیلی: اتفاقات افغانستان ما را شوکه کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
اشتراک
فرمانده سابق بخش عملیات ارتش اسرائیل، بیان داشت: واقعیت شکست آمریکا در افغانستان امر تازه‌ ای نیست و از مدتها پیش آغاز شده بود اما امروز ما شاهد آن هستیم که آمریکا مقابل ایران دچار نرمش شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه معاریو، ژنرال یسرائیل زائیف فرمانده سابق بخش عملیات ارتش اسرائیل اظهار داشت: اسرائیل از سقوط سریع و فوری اوضاع در افغانستان غافلگیر شده است.

 اسرائیل حمله موشکی به خاک سوریه انجام داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
اسرائیل حمله موشکی به خاک سوریه انجام داد

این ژنرال اسرائیلی وقوع چنین حادثه‌ ای را دراماتیک و غافلگیر کننده توصیف کرده و افزود: ما در واقع فروپاشی استراتژی آمریکا را در جهان مشاهده می‌کنیم.

وی با اصلاحگر خواندن قدرت‌ های استعماری آمریکا، شوروی و بریتانیا گفت: وقتی آمریکایی‌ ها دوبار و روسیه و بریتانیا هر یک یک بار در افغانستان شکست می‌خورند این به آن معنی است که در این کشور جایگاهی برای طرف‌ های اصلاحگر وجود ندارد، محال است که شرایط در این کشور تغییر پیدا کند و اگر تغییری هم به وجود آمده بود به‌ ضرب حضور نظامی انجام گرفت.

زائیف عقب‌ نشینی آمریکا در قبال ایران را هم در راستای فروپاشی استراتژی آمریکا توصیف و ادعا کرد: وقتی آمریکایی‌ ها در اندیشه کاهش تحریم‌ ها علیه تهران برآمده‌ اند و به‌ دنبال آن هستند که ایرانی‌ ها به ساختار اقتصادی طبیعی خود بازگرداند در واقع کار دامنه‌ دار کردن این ناکامی آمریکایی را محقق می‌سازند.

به‌ گفته وی، ادامه چنین شرایطی اسرائیل را به بخشی از گروه بازندگان این فرایند تبدیل خواهد کرد.

وی تأکید کرد: واقعیت شکست آمریکا در افغانستان امر تازه‌ ای نیست و از مدتها پیش آغاز شده بود اما امروز ما شاهد آن هستیم که بایدن مقابل ایران دچار نرمش و انعطاف شده است... مشکل اصلی ما افغانستان نیست بلکه ایران است که اسرائیل معتقد است باید فشارهای بسیار شدیدی بر آن وارد شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала