اعتراف آمریکایی ها: روسیه برخلاف ناتو برای هرگونه جنگی آمادگی دارد

© Sputnik / Evgeniy Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر اعتراف آمریکایی ها: روسیه برخلاف ناتو را برای هرگونه جنگی آمادگی دارد
اعتراف آمریکایی ها: روسیه برخلاف ناتو را برای هرگونه جنگی آمادگی دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
اشتراک
نشریه نشنال اینترست می نویسد مسکو بسیار بیشتر از کشورهای عضو اتحادیه آتلانتیک شمالی به مسائل مربوط حفاظت در برابر سلاح های بیولوژیکی ، شیمیایی و هسته ای توجه نشان می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، چارلی گائو، نویسنده مقاله منتشره در این نشریه خاطرنشان می سازد روسیه تمایل به بهبود مهارت در مقابله با این نوع سلاح ها را از اتحاد جماهیر شوروی به ارث برده است. متخصصان پدافند غیر عامل روسیه از جمله وجود وسایل مختلف ضد باکتری و محافظت رادیویی و همچنین پادزهرهای مسمومیت شیمیایی را در جعبه های کمک های اولیه AI-4 در نظر گرفته اند.

ساخت ربات پدافند هوایی در روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2021
ساخت ربات پدافند هوایی در روسیه

علاوه بر این ، نیروهای پدافند رایواکتیوی، میکربی و شیمیایی روسیه بیشتر از کشورهای غربی به بالا بردن توانمندی های خود می پردازند : علاوه بر مانورهای بزرگ هر هفته در بسیاری از یگان های این نیروها تمریناتی انجام شده که در آنها  ماموریت های  مربوطه با استفاده از تجهیزات حفاظتی شخصی انجام می شود. ارتش روسیه به طور فعال تسلیحات پدافندی  از جمله سیستم های شعله افکن سنگین "بوراتینو" و "سولنتسپک" ، و همچنین شعله افکن های پیاده نظام "شمل" را خریداری می کند

پرسنل نظامی ناتو نیز به نوبه خود چنین تمریناتی را اما بسیار کمتر انجام داده و در بهترین حالت فقط ماهی یکبار وسایل حفاظتی را مطالعه می کنند. علاوه بر این ، تعداد مراکز آموزشی برای کار با سلاح های شیمیایی در کشورهای عضو ناتو به میزان فاجعه باری اندک است . از جمله در ایالات متحده آمریکا آخرین بار در سال 2007 خودروهای شناسایی آلمانی  M93 Fox که توسط آمریکایی ها استفاده می شود، بهینه سازی شدند. . این در حالی است که  روسیهاز دهه 2000  میلادی تا به حال  این نوع سلاح ها را دوبار مدرنیزه کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала