اثربخشی 93.5 درصدی واکسن اسپوتنیک لایت در پاراگوئه

© Sputnik / Russian Direct Investment Fund /  مراجعه به بانک تصاویر اثربخشی 93.5 درصدی واکسن اسپوتنیک لایت در پاراگوئه
اثربخشی 93.5 درصدی واکسن اسپوتنیک لایت در پاراگوئه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
اشتراک
صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) اعلام کرد واکسن یک بخشی روسی اسپوتنیک لایت "Sputnik Light" (اولین بخش واکسن دو بخشی اسپوتنیک وی) عملکرد ایمنی بالا و اثربخشی 93.5 درصدی را در حین واکسیناسیون مردم در کشور پاراگوئه نشان داده است.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره آمده است صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه داده های وزارت بهداشت پاراگوئه را منتشر کرده که حاکی از سطح بالای عملکرد ایمنی واکسن یک بخشی  Sputnik Light (اولین بخش اسپوتنیک وی ) و اثربخشی 93.5 درصدی این واکسن در جریان واکسیناسیون عمومی مردم پاراگوئه است.

محاسبه اثربخشی واکسن بر اساس تجزیه و تحلیل داده های 320 هزار نفر که واکسن Sputnik Light را تا 30 ژوئیه 2021 دریافت کرده اند ، انجام شده است.

آمار استفاده از اسپوتنیک لایت در پاراگوئه نشان دهنده ایمنی بالای این  واکسن است. هیچ عارضه جانبی جدی در ارتباط با واکسیناسیون و هیچ مورد مرگ و میر، موارد ترومبوز وریدی مغزی (CVT)، سندرم گیلن باره، افزایش نفوذپذیری مویرگی و هیچ موردی از میوکاردیت یا پریکاردیت ثبت نشده است.

جهانپور آخرین آمار مصرف واکسن های کرونا در ایران را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
جهانپور آخرین آمار مصرف واکسن های کرونا در ایران را اعلام کرد

کریل دمیتریف، رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفت: "استفاده از واکسن یک بخشی  Sputnik Light به مقامات پاراگوئه اجازه می دهد تا مدت  واکسیناسیون مردم را کوتاه کرده و به روند ایجاد ایمنی گروهی سرعت بخشند. داده های وزارت بهداشت پاراگوئه و چند کشور دیگر در سراسر جهان تایید می کند که Sputnik Light سطح ایمنی بالایی دارد و اثربخشی بالاتری را نسبت به بسیاری از واکسن های دو بخشس نشان می دهد "،

" اسپوتنیک لایت" در حال حاضر تنها به طور مستقل استفاده نمی شود ، بلکه در ترکیب با واکسن های ساخت دیگر تولید کنندگان نیز مورد مطالعه قرار می گیرد. برای اولین باریک روش تقویت ناهمگن ("کوکتل واکسن" با استفاده از 26 مین سروتیپ  آدنوویروس انسانی به عنوان اولین جزء و 5 مین سروتیپ  به عنوان دومین جزء) در واکسن اسپوتنیک وی علیه کرونا استفاده شده است.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه برای اولین بار در جهان ابتکار تحقیقات مشترک در مورد ترکیب اولین جزء واکسن اسپوتنیک وی با واکسن های خارجی را ارائه کرد. نتایج اولیه یک مطالعه بالینی در مورد استفاده ترکیبی از واکسن Sputnik Light و واکسن آسترازنکا AstraZeneca)) در جمهوری آذربایجان عدم وجود عوارض جانبی جدی و همچنین موارد بیماری را نشان می دهد.

در همین حال مطالعات مشترکی در آرژانتین برای ارزیابی ایمنی استفاده ترکیبی از اسپوتنیک لایت با واکسن های AstraZeneca ، Sinopharm و Moderna در حال انجام است. نتایج این مطالعات در یک مجله پزشکی معتبر منتشر خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала