تسریع در ساخت دیوار میان ایران و ترکیه برای جلوگیری از سیل مهاجران افغانستانی + ویدئو

© AFP 2023 / Guillermo Arias تسریع در ساخت دیوار میان ایران و ترکیه برای جلوگیری از سیل مهاران افغانستانی + ویدئو
 تسریع در ساخت دیوار میان ایران و ترکیه برای جلوگیری از سیل مهاران افغانستانی + ویدئو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2021
اشتراک
ترکیه با موج فزاینده مهاجران افغان که از ایران آمده اند، روبرو شده است. این کشور تلاش های خود را برای بازگرداندن ثبات به منطقه و افغانستان آغاز می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ل پاریسین، به دستور اردوغان ساخت دیوار میان ایران و ترکیه سریعتر انجام می شود، طول دیوار تا کنون به 5 کیلومتر طول و 3 متر ارتفاع می رسد. در نهایت ، دیوار باید 295 کیلومتر طول داشته باشد و با سیم خاردار و سنگر تقویت شود.

View this post on Instagram

A post shared by Sputnik Iran (@sputnik_ir)

اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: ترکیه با موج فزاینده مهاجران افغان که از ایران آمده اند روبرو است. ما تلاش های خود را برای بازگرداندن ثبات به منطقه و افغانستان آغاز خواهیم کرد.

اردوغان برای دستیابی به این "ثبات" از پاکستان کمک می خواهد: پاکستان مسئولیتی حیاتی در برقراری صلح و ثبات در افغانستان دارد، کشوری که درگیری ها اخیراً بالا گرفته است. تنها از این طریق می توان ترس را از بین برد که بی ثباتی فزاینده موج جدیدی از مهاجرت از افغانستان را برانگیزد.

ترکیه در حال حاضر محل زندگی 3.7 میلیون سوری است که از جنگ فرار کرده اند. اکنون چشم دولت به مرز شرقی دوخته شده است.

 با وخیم تر شدن وضعیت داخلی افغانستان و جاری شدن سیل جدیدی از پناهجویان افغان به سمت مرزهای کشورهای همسایه، رئیس جمهور ترکیه که کشورش یکی از اصلی‌ ترین کشورهای مقصد پناهجویان افغان محسوب می‌ شود، خواهان تکمیل سریعتر دیوار مرزی کشورش با ایران شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала