گزارش و تحلیل

یک سلاح جدید برای حراست و نگهبانی از روسیه حاضر و آماده است

© Sputnik / Vitaliy Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر یک سلاح جدید برای حراست و نگهبانی از روسیه حاضر و آماده است
یک سلاح جدید برای حراست و نگهبانی از روسیه حاضر و آماده است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2021
اشتراک
روسیه سرانجام یک وسیله ای را فاش کرد که اولین حامل موشک تبلیغ شده جدید خواهد بود.

اسپوتنیک با استناد به رسانه نشنال اینترست آمریکا می نویسد: بسیاری انتظار دارند موشک زیرکن در سالهای آینده جایگزین P-700 Granit شود.

عقب ماندگی ناامیدکننده آمریکا در رقابت با روسیه در زمینه سلاح هایپرسونیک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2021
نشنال اینترست: آمریکا در زمینه تولید سلاح های هایپرسونیک از روسیه عقب است

لازم است موارد زیر را به خاطر داشته باشید: این موشک از نظر برد دور خود متمایز بوده و می تواند تهدیدی برای گروه های حمله ناو هواپیمابر نیروی دریایی و مانع ای برای عملکرد ثمربخش دسته هوایی ناو هواپیمابر  ایالات متحده باشد.

پس از ماه ها گمانه زنی مقامات روسی این وسیله را رونمایی کردند که اولین حامل موشک کروز هایپر سونیک زیرکن خواهد بود.

یک منبع در مجتمع نظامی - صنعتی روسیه به خبرگزاری تاس گفت که ناوچه "دریاسالار گولوکو" اولین حامل منظم موشک های زیرکن خواهد شد. در زمان نوشتن این مقاله ، این گزارش به طور رسمی تأیید یا تکمیل نشده بود، اما TASS یکی از بزرگترین خبرگزاری های دولتی روسیه است و سالهاست اطلاعات موثقی در مورد صنایع دفاعی داده است.

"دریاسالار گولوکو" ، سومین ناوچه پروژه 22350 "دریاسالار ناوگان اتحاد   شوروی گورشکوف" است. در طول سال 2020 ، حداقل چهار آزمایش موشک جدید از کشتی اصلی این پروژه انجام شد. گزارش TASS با حدسیات قبلی مغایرت دارد که بر اساس آن اولین کشتی هایی که از آنها برای استقرار موشک های ضد کشتی زیرکن استفاده می کردند ، رزمناو موشک های هسته ای سنگین کلاس اورلان (طبق طبقه بندی ناتو-کلاس Kirov) پتر کبیر و دریاسالار نخیموف بودند.

 ارزان و موثر؛ ابر سلاح جدید روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2021
گزارش و تحلیل
ارزان و موثر؛ ابر سلاح جدید روسیه

پروژه 22350 "دریاسالار ناوگان اتحاد   شوروی" خانواده ای متشکل از 15 ناوچه موشکی هدایت شونده مدرنیزه شده با ظرفیت بیش از پنج هزار تن و حداکثر سرعت حدود 29 گره است. ناوها با آخرین سیستم ضد زیردریایی / ضد اژدر روسی "Packet-E / NK" و همچنین یک سیستم پرتاب عمودی برای R-800 "Onyx" ، 3M-54 "Caliber" و "Zircon" متمایز می شوند. از 15 ناوچه برنامه ریزی شده پروژه 22350 ، دو فروند در خدمت هستند و ساخت سومی - "Admiral Golovko" – آغاز شده است و تحویل آن به ناوگان باید در طول چند سال آینده انجام شود.

موشک  "زیرکن   M22 3" (همچنین به عنوان "زیرکن" شناخته می شود) یک موشک کروز هایپر سونیک ضد کشتی   با سرعت حداکثر 9 ماخ یا تقریبا 11 هزار کیلومتر در ساعت است. این سلاح یکی از شش سلاح جدیدی بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در سال 2018  آنرا در مجمع فدرال معرفی کرد. علاوه بر طیف گسترده ای از کشتی های سطحی ، زیرکن با زیردریایی های هسته ای جدید پروژه Yasen-M سازگار خواهد بود.

برد این موشک بسته به سکوی پرتاب و شرایط رزمی از بیش از یک هزار کیلومتر تا دو هزار کیلومتر است. این کافی است تا زیرکن تهدیدی برای گروه های حمله نیروی دریایی ایالات متحده با ناو های هواپیمابر در راس باشد و مانع عملکرد موثر گروه هایی هوایی با ناو هواپیمابر در راس شود.

تولیدات سلاح سبک در سازمان فضایی روسیه + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2020
تولیدات سلاح سبک در سازمان فضایی روسیه + ویدئو

ناظران نظامی روسیه با اشاره به سرعت بالای موشک زیرکن و قابلیت مانور آن در پرواز می گویند که امروزه ناتو هیچ سیستم دفاع موشکی ای ندارد که بتواند رهگیری قابل اعتماد آن را تضمین کند. میخائیل خُدارنوک ، سرهنگ بازنشسته روس در مقاله ای که توسط RT منتشر شده است، نوشت که سیستم های زمین به هوا که در حال حاضر بر روی ناوشکن های موشکی کلاس Arleigh Burke نصب شده اند ، برای خنثی سازی موشک های کروز مافوق صوت (که توسط کشتی های نظامی قدیمی روسیه استفاده می شود) طراحی شده اند، اما آنها قادر به مقابله موثر با تهدیدهای هایپر سونیک نیستند. وی نوشت: "با توجه به سرعت بسیار بالای این موشک ضد کشتی مدرن روسیه (8 ماخ یا بیشتر) ، سیستم های زمین به هوا یا سیستم های ضد موشکی دشمن احتمالی به دلیل زمان واکنش صفر  بی تاثیر خواهند بود. زمان صفر- لحظه ای بین یک تهدید شناسایی شده و پرتاب موشک رهگیر است. به عبارت دیگر ، شما هیچ وقت برای عکس العمل ندارید، زیرا کشتی شما بلافاصله پس از شناسایی موشک در حال حمله مورد اصابت قرار می گیرد.

مقامات روسی زمان دقیق آغاز تولید انبوه آن را به طور علنی اعلام نکرده اند ، اما بسیاری انتظار دارند موشک سوپر سونیک زیرکن در سالهای آینده نزدیک  وارد تسلیحات روسیه شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала