نمایش خشونت علیه کادر درمان در ایران با قمه + فیلم

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / بیمارستان‌های تهران
 بیمارستان‌های تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2021
اشتراک
ویروس کرونا تا کنون بیش از 97 هزار نفر از ایرانیان را به کام مرگ فرستاده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، بیش از  ۹۷ هزار تن از ایرانیان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا  به کام مرگ فرستاده شدند. پس از ۱۸ ماه از شیئع این ویروس در ایران، حالا همه خسته اند؛ هم مردم و هم کادر درمان؛ در این میان اما کمبود امکانات درمانی در بیمارستانها و انتشار برخی تصاویر از خشونت علیه کادر درمان تحت تاثیر این کمبودها، بر دامنه نگرانی ها افزوده است.

در این میان گویا کادر بهداشت و درمان تنها مانده‌اند. کسانیکه پنج موج کرونا را ایستاده‌اند. بدون ذره‌ای استراحت و بی وقفه در حال خدمت‌رسانی به مردم بوده‌اند. دیگر نه جانی برایشان مانده و نه طاقتی. از طرفی افزایش بیماران بستری، منجر به پر شدن بیمارستان‌ها شده و مردمی که بیمار کرونایی دارند و نمی‌توانند تخت خالی پیدا کنند، فریادهایشان را بر سر کادر درمان می‌زنند. موضوعی که می‌تواند منجر به برخوردهایی خشونت آمیز در بیمارستان‌ها شود که نمونه‌هایی از آن را چند روز پیش در فضای مجازی مشاهده کردیم؛ انتشار ویدیویی از درگیری با قمه بر سر تخت بیمارستان در یکی از بیمارستان‌های کشور. موضوعی که می‌تواند منجر به اتفاقات ناگوار در بیمارستان‌ها شود.

در این زمینه دکتر حسین کرمانپور-مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: «پیش از این هم پیش‌بینی کرده بودم که ما در پیک پنجم، شاهد این خواهیم بود که مردم از فاز تجلیل از مدافعان سلامت به مرحله مواجهه خشونت آمیز با مدافعان سلامت می‌رسند و رویکرد پاسداری از نظام و کادر سلامت به نقد کادر سلامت می‌رسد؛ چراکه کادر سلامت در یک جایی دچار بریدن و افسردگی شده و در آنجا کیفیت خدمات کاهش می‌یابد و این طبیعتا افراد را ناراضی می‌کند.

​ بنابراین هم تعداد بیماران چند برابر شده و هم تعداد کارکنان کمتر شده است. هرکس باشد در این شرایط دچار مشکل می‌شود و این مشکل باعث می‌شود که به طرفه‌العینی در یک پیک خطرناکی که بیمار باید خدمات لازم را دریافت کند و کادر درمان نرسند که این خدمت را ارائه دهند، توسط همراهان بیمار مورد مواخذه و حتی خشونت‌های کلامی و فیزیکی قرار بگیرند و اتفاق بیفتد.

آنچه که در این زمینه به تازگی در فضای مجازی منتشر شده، یک نمونه است. در حالی که نمونه‌های زیادی از این برخودها وجود دارد و کسی فیلم هم نمی‌گیرد. در حال حاضر در بیمارستان ما روزانه یک دعوا را داریم. حال گاهی در این خشونت‌ها به تجهیزات اورژانس یا بیمارستان هم خسارتی وارد می‌شود که نور علی نور است. زیرا تمام کارهایی که در بیمارستان انجام می‌دهیم، وابسته به تجهیزات های‌تک است و یک آسیب کوچک به آن‌ها کارهای زیادی را عقب می‌اندازد و علاوه بر اینکه کیفیت را کاهش می‌دهد، سقف پاسخ را نیز کاهش می‌دهد و برای کادر درمان نیز خسته کننده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала