افغانستان، بدترین شکست ایالات متحده آمریکا

© Sputnik / Stringer  /  مراجعه به بانک تصاویر افغانستان، بدترین شکست ایالات متحده آمریکا
افغانستان، بدترین شکست ایالات متحده آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2021
اشتراک
یک سیاستمدار آمریکا معتقد است که افغانستان بدترین شکست ایالات متحده در چند دهه اخیر است.

به گزارش اسپوتنیک، اد فلون، نماینده سابق ایالت آیووا گفت: افغانستان بدترین شکست سیاست خارجی ایالات متحده در چند دهه گذشته بوده است و دولت فعلی این را درک کرده است.

ترامپ: جو بایدن باید با شرمندگی استعفا دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2021
ترامپ: جو بایدن باید با شرمندگی استعفا دهد

به گفته وی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می داند که افغانستان را بیهوده "قبرستان امپراتوری ها" نمی نامند، این بدان معناست که دولتهایی که به آنجا می آیند در درگیری های طولانی مدت گرفتار می شوند.

فلون معتقد است که دولت کنونی از هدف اعلام شده اعزام چند گردان به کابل برای کاهش حضور پرسنل دیپلماتیک آمریکا، فراتر نخواهد رفت.

وی ادامه داد: او (بایدن) درک می کند که افغانستان بدترین شکست سیاست خارجی ایالات متحده در چند دهه گذشته است.

فلون معتقد است که توسعه بیشتر رویدادها در افغانستان به این بستگی دارد که طالبان (گروه تروریستی ممنوعه در روسیه) به رویکرد معتدل پایبند باشند یا به اعتقادات سخت خود برگردند، جایی که زنان را به دلیل تنها بیرون رفتن و مردان به دلیل کوتاه بودن ریش مجازات می کردند.

شایان ذکر است که وضعیت افغانستان در هفته های اخیر با پیشروی طالبان در شهرهای بزرگ تشدید شده است. روز یکشنبه ، 15 اکوست، رسانه ها گزارش دادند که طالبان تمام گذرگاه های مرزی را در این کشور تحت کنترل خود درآورده است. شبه نظامیان بعداً اعلام کردن که وارد کابل شده و کنترل کاخ ریاست جمهوری را نیز به دست گرفته اند.

همچنین در ادامه عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که اشرف غنی از ریاست جمهوری کناره گیری کرده و کشور را ترک کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала