آخرین جزئیات از زمین لرزه روز گذشته در تهران

© AP Photo / Irwin Fedriansyahآخرین جزئیات از زمین لرزه روز گذشته در تهران
آخرین جزئیات از زمین لرزه روز گذشته در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2021
اشتراک
رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ایران گفت: لرزه‌ خیزی اطراف تهران نشان میدهد محدوده شرقی تهران به سمت دماوند از نظر لرزه‌ خیزی فعال شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی بیت‌اللهی، رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نکاتی درباره زلزله‌ روز گذشته (یکشنبه، ٢۴ مرداد)‌ که با بزرگی ۳.۹ ریشتر در ساعت ۱۷ و ۱۱ دقیقه در عمق هشت کیلومتری از مرکز شهر تهران رخ داد بیان‌ داشت.

زمین لرزه در شرق تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2021
زمین لرزه در شرق تهران

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: مشاهدات حاکی است که زمین‌لرزه دیروز روی گسل مشا در شرق تهران و حدود ۱۵ کیلومتری مرز شرقی شهر تهران رخ داده است.

به گفته وی، در همین نقطه در ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه روز ۲۱ مرداد زلزله خفیف دیگری با بزرگی ۲.۶ ریشتر گزارش شد که می‌تواند پیش‌لرزه زلزله رخ‌داده باشد.

بیت‌اللهی ادامه‌ داد: زون شرقی تهران منطقه‌ای است که گسل شمال تهران و گسل مشا به هم می‌رسند و گره تکتونیکی فعالی را تشکیل می‌دهند.

وی تاکید کرد: ساعت‌ها و روزهای آینده نشان خواهد داد که تنش با زلزله‌های بزرگتری همراه است یا اینکه تنش ذخیره شده در این منطقه با همین تنش کوچک، تخلیه شده است.

برپایه این گزارش، زلزله ۲۴ مرداد در مرز تهران و مازندران تلفات و خساراتی نداشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала