گزارش و تحلیل

نیرنگ آمریکایی

© AP Photo / Brennan Linsleyنیرنگ آمریکایی
نیرنگ آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2021
اشتراک
چگونه می توانید از عدد 2500 کم کنید بشود 3000 و آب از آب تکان نخورد.

اسپوتنیک - اگر با ریاضی بخواهید این معادله را حل امکان ندارد راهی برای آن پیدا کنید اما اگر با نیرنگ آمریکایی بخواهید می توانید آن را حل کنید.

بسیار ساده، در حالی که همه اصرار به خروج شما از افغانستان دارند، یک توطئه پشت پرده می چینید، اعلام می کنید که 2500 سرباز دارید و می خواهید همه آنها را از افغانستان خارج کنید، شروع می کنید جابه جا کردن، بعد به یکباره کل کشور به می ریزد و 350 هزار سرباز موجود دولت افغانستان هاج و واج می مانند و نمی توانند کاری کنند، شما هم اعلام می کنید که 3000 سرباز تازه نفس اعزام می کنید تا امنیت سفارت و اتباع شما را حفظ کنند.

ادامه پیشروی طالبان در افغانستان: مرکز ولایت پکتیکا هم سقوط کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2021
ادامه پیشروی طالبان در افغانستان: مرکز ولایت پکتیکا هم سقوط کرد

جالب نیست؟

دولت افغانستان هم به دست و پای آمریکا می افتد که شما را به خدا کمک کنید کاری کنید طالبان از این بیشتر پیشروی نکنند.

طبق پروتوکل سیاست ماکیاولی در نهایت هم رئیس جمهوری ای که آدم خودتان بود را برکنار می کنید و همه خرابی ها را گردن او می اندازید و فرد دیگری را جایگزین می کنید که مثلا بگویید همه چیز تمام شده.

همه می دانند که آقای محمد اشرف غنی از افراد بسیار نزدیک به آمریکایی ها به شمار می آید اما طی یکی دو سال اخیر آمریکایی ها بدون به بازی گرفتن دولت همسو با خود نشستند و با طالبان در دوحه مذاکره کردند.

حالا که دیگر کارشان با آقای اشرف غنی تمام شده کم کم رسانه هایشان از احتمال استعفای وی و تماس وزیر خارجه و وزیر دفاع آمریکا با وی برای متقاعد کردن وی به استعفا و ... صحبت می کنند.

برخی هم مدعی می باشند که آمریکایی ها در حال تدارک یک کودتای نظامی در افغانستان می باشند که منجر به سقوط دولت کابل گردد و نظامیانی که توسط آمریکایی ها آموزش دیده اند قدرت را به دست بگیرند.

تصور اینکه طالبان اینقدر قدرت دارد که به این سرعت همه شهرها و ولسوالی های افغانستان را تصرف کند تصور اشتباهی بیش نیست.

 نخست وزیر انگلیس: مانع از تبدیل افغانستان به «خاکریزی برای تروریسم» شویم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2021
نخست وزیر انگلیس: مانع از تبدیل افغانستان به «خاکریزی برای تروریسم» شویم

شاید برای چندمین بار باشد که تکرار می کنم شباهت اتفاقات این روزهای افغانستان با پیامد های بعد از خروج آمریکایی ها از عراق سال 2011 این شبهه ها را ایجاد می کند که طراحی توطئه نه فقط توسط یک کشور بلکه حتی توسط یک تیم که اعضای آن فرقی ندارند انجام شده.

به یکباره مشاهده می کنیم بسیاری از ولسوالی ها و شهرها بدون جنگ و خونریزی تحویل طالبان می شوند و برخی از سران قبایل و حاکمان ولسوالی ها و فرمانداران و استانداران در مقابل دریافت مبالغی از مقاومت بر علیه طالبان طفره می روند.

این همه پول از کجا آمده؟

سلاح های مدرن آمریکایی طالبان از کجا آمده؟

مشخص است نیرنگی در کار است تا طالبان چنین پیشروی هایی را انجام دهند، سپس بخش هایی از مردم افغانستان و حتی برخی از کشورها و سازمان ملل به التماس آمریکایی ها بیافتند که بیایید و افغانستان را نجات دهید و بعد سوپر من آمریکایی وارد شود.

به یکباره می بینیم که همین سه هزار سرباز آمریکایی کافی می باشند تا ده ها هزار نیروی طالبان را شکست دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала