خروج مرغ گیلانی فقط با دریافت مجوز

© Fotolia / Walaiporn Yotharatمرغ
مرغ   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2021
اشتراک
طولانی بودن فرآینده دریافت مجوز وزن مرغ ها را به بیش از ۳.۵ کیلو رساند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، یک پرورش دهنده مرغ گوشتی در استان گیلان با اشاره به اینکه دریافت مجوز روزانه برای صدور مرغ به استان های دیگر فرآیندی زمان بر بوده که می تواند باعث افزایش سن مرغ، کاهش کیفیت مرغ، بازارپسند نبودن آن و افزایش مصرف نهاده شود.

برجام امضا نشود، قیمت‌ ها قابل کنترل نخواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2021
برجام امضا نشود، قیمت‌ ها قابل کنترل نخواهد بود

وی در ادامه افزود:« اینکه بایستی بر نحوه توزیع مرغ خارج از استان نظارت صورت گیرد، درخواست تولیدکنندگان نیز هست اما باید سازوکار منسجم تری برای آن در نظر گرفته شود. استان گیلان صادرکننده مرغ به سایر استان ها است و عدم خروج مرغ از استان در کنار تولید انبوه آن به منزله نابودی تولیدکنندگان است.

مرغدارانی را می شناسیم که به دلیل همین طولانی بودن فرآینده دریافت مجوز وزن مرغ هایشان به بیش از ۳.۵ کیلو رسیده است و چون هنوز نتوانسته اند مرغ هایشان را بفروشند امکان جوجه ریزی برای دوره جدید را هم ندارند. از طرفی با بالا رفتن سن مرغ ها و گرما تلفات نیز در این واحدهای تولیدی بیشتر شده است.

مسئولان در این مدت تلاش کردند که مواد اولیه و نهاده های دامی مورد نیاز مرغداران با قیمت ها مناسب به دستشان برسد و از این جهت قدردان آنها هستیم اما انتظار داریم که سیستمی طراحی شود تا نظارت برای توزیع مرغ منسجم تر صورت گیرد و مصرف کننده و تولیدکننده متضرر نهایی نباشند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала