توضیحات سازمان بهداشت جهانی درباره افزایش موارد ابتلا به کرونا در کودکان

© AP Photo / Anja Niedringhausتوضیحات سازمان بهداشت جهانی درباره افزایش موارد ابتلا به کرونا در کودکان
توضیحات سازمان بهداشت جهانی درباره افزایش موارد ابتلا به کرونا در کودکان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2021
اشتراک
موارد ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از کووید 19 در بین کودکان در جهان رو به افزایش است و این روند به ویژه در کشورهایی که میزان بالایی از واکسیناسیون را دارند، محسوس است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) اطلاع داده شده است.

این سازمان جهانی توضیح داد که این امر تا حدی به این دلیل است که کشورها توجه خود را واکسیناسیون بزرگسالان و محافظت از آنها در برابر کرونا کرده و کودکان را از نظر دور داشته اند.

رئیسی: واردات ۳۰ میلیون دوز واکسن قطعی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2021
رئیسی: واردات ۳۰ میلیون دوز واکسن قطعی است

علاوه بر این ، افزایش موارد گزارش شده در میان کودکان ممکن است در  رابطه با تغییر رویکرد تسن گیری های کرونا باشد. سخنگوی سازمان بهداشت جهانی گفت "در سابق در رابطه با محدودتر بودن امکانات  اغلب افراد مسن - مورد آزمایش قرار می گرفتند اما در حال حاضر  افراد جوان تر بیشتری تست گرفته می شند. "

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در عین حال تأکید کرد که به طور کلی فعلاً موارد بسیار کمی از ابتلا  به بیماری و مرگ در میان کودکان وجود دارد.

پیشتر نیویورک تایمز گزارش داده بود که تعداد بیشتری از کودکان در ایالات متحده پس از ابتلا به نوع "دلتا" ویروس کرونا در بیمارستان ها بستری می شوند. پزشکانی که با این نشریه مصاحبه کردند خاطرنشان می کنند که هنوز مشخص نیست که آیا این نوع ویروس باعث سیر شدیدتر بیماری در کودکان می شود یا خیر  و افزایش بموارد ستری شدن در کودکان را با عفونت پذیری بالای نوع "دلتا" مرتبط می دانند. خاطرنشان می شود که همه کودکانی که به خاطر ابتلا به کووید -19 در بیمارستان بستری شده اند واکسینه نشده اند، زیرا در حال حاضر تنها کودکان بالای 12 سال مجاز به واکسیناسیون در ایالات متحده هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала