انتقاد تند هنرمندان از عملکرد دولت با مرگ یکی دیگر از همکارانشان بر اثر کرونا +عکس، ویدئو

© AFP 2023 / Nhac Nguyenانتقاد تند هنرمندان از عملکرد دولت با مرگ یکی دیگر از همکارانشان بر اثر کرونا +عکس، ویدئو
انتقاد تند هنرمندان از عملکرد دولت با مرگ یکی دیگر از همکارانشان بر اثر کرونا +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2021
اشتراک
با درگذشت علی سلیمانی، بازیگر سینما بر اثر کرونا جمعی از هنرمندان به عملکرد مسئولان در برابر کرونا انتقادهای تندی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، درگذشت علی سلیمانی یکی دیگر از بازیگران ایرانی بر اثر ابتلا به کرونا، شوک تازه‌ای به جامعه هنری و بسیاری از هنردوستان وارد کرده است. این اتفاق تلخ با کنایه‌ها، واکنش‌ها و انتقادات تند جمعی از هنرمندان ایرانی به عملکرد دولت در مدیریت و مهار کرونا همراه شده است.


امیرمهدی ژوله، با انتشار عکسی از سعید نمکی در صفحه اینستاگرامش نوشت: «به جای عکس رفقای مقتول‌مان، عکس قاتل را بگذاریم. خواستار محاکمه نمکی باشیم. برای یک سال و اندی مدیریتی که کشور را این چنین سیاهپوش و مردمش را چنین داغدار کرده. برای واکسن‌هایی که وارد نکرد، داروهایی که تامین نکرد، برای پروتکل‌هایی که بر اجرایشان نظارت نکرد.»

View this post on Instagram

A post shared by video_shoow (@video_shoow)


اصغر فرهادی در استوری اینستاگرامش نوشت: «جان عزیز دیگری از دست رفت. شرم بر آنان که چنین سرنوشت دردناکی را برای این سرزمین رقم زده‌اند.»
پوریا پورسرخ و پرستو گلستانی خطاب به مسئولان نوشتند: «جای ما تصمیم می‌گیرند و جای ما نمی‌میرند؛ دعا می‌کنم مسئولان روزی تقاص پرپر کردن علی سلیمانی و دیگران را بدهند»
حمیدرضا آذرنگ نیز در یک استوری نوشت: «واکسن نمی‌خواهیم. تیر که به قدر کافی هست، خلاصمان کنید.»


کاربران بسیاری ضمن اظهار تاسف از مرگ روزانه شهروندان ایرانی عنوان می‌کنند این حق مردم ایران نیست و اگر از همان ابتدا مدیریتی صحیح در این حوزه صورت می‌گرفت اکنون بیشتر استان‌های این کشور سیاه نبود و مردم مرگ را از هر چیزی به خود نزدیکتر نمی‌دیدند.


کاربرانی نیز عنوان می‌کنند درگذشت علی سلیمانی بر اثر کرونا سبب شد جمعی از هنرمندان به عملکرد دولت در رابطه با کرونا واکنش نشان دهند، این افراد پیش از این کجا بودند که در پیک پنجم کرونا که روزانه بسیاری از مردم عزیزانشان درگیر کرونا می‌شوند یا از کرونا فوت می‌کنند واکنش نشان دهند؟!
کاربران با آه و حسرت از شرایط موجود در ایران حرف می‌زنند و عنوان می‌کنند چرا باید ایران در چنین شرایطی قرار بگیرد که حتی بیمار برای بستری شدن تخت خالی پیدا نکند و منتظر مرگ دیگری برای تخت خالی باشد؟!


این کاربران معتقدند برای بیرون آمدن ایران از این وضعیت بحرانی باید از تمام سازمان‌ها و جوامع بشری کمک خواست. برخی از این کاربران با هشتگ‌هایی چون هلپ ایران در فضای مجازی این مسئله را نشر می‌دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала