واکنش مقامات ایران به عکس منتشر شده توسط سفارت روسیه در تهران

© Fotolia / Borna Mirahmadianواکنش مقامات ایران به عکس منتشر شده توسط سفارت روسیه در تهران
واکنش مقامات ایران به عکس منتشر شده توسط سفارت روسیه در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
اشتراک
انتشار عکسی از ملاقات سفرای روسیه و انگلیس در تهران با واکنش‌ بسیاری از چهره‌های سیاسی ایران همراه شده است.

اسپوتنیک، عکس مشترک سفیران روسیه و انگلیس در سفارت روسیه در تهران که روز چهارشنبه منتشر شده، بازتاب وسیعی در بین سیاستمداران ایرانی داشته است.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس ایران در حساب توئیتری خود نوشت: اقدام دور از ادب دیپلماتیک و نامناسب سفرای دو کشور روسیه و انگلستان باید به سرعت توسط وزارت خارجه پیگیری شود. هر دو سفیر باید فوراً به طور رسمی بابت اقدام انجام شده عذرخواهی کنند در غیر اینصورت واکنش قاطع دیپلماتیک ضروری خواهد بود.

رسول موسوی، دستیار وزیر امور خارجه ایران نیز در حساب توئیتری خود نوشت: عجیب است ❗درست ۱۲۰ سال پیش❗محرم سال ۱۳۲۳ قمری ❗ موسیو نوز بلژیکی که از طرف روس‌ها وزیر گمرکات ایران شده بود عکسی از خود منتشر کرد که جرقه ای برای انقلاب مشروطیت و سرانجام اخراج وی از ایران شد. به سفرای انگلیس و روسیه که فارسی می دانند توصیه می کنم ماجرای نوز را بخوانند❗

احمد مازنی، نماینده سابق مجلس ایران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: سی سال از سقوط شوروی گذشته آقای سفیر... شبیه سازی یک عکس بیشتر سقوطی را به یاد می آورد که بنیانگذار جمهوری اسلامی آن را پیش بینی کرده بود.

حسین جابری انصاری، معاون پیشین وزیر امور خارجه ایران در امور عربی و آفریقایی در حساب توئیتری خود بیان داشت: عکس‌ها راست: کنفرانس تهران با شرکت چرچیل، روزولت و استالین، آذر ۱۳۲۲، سفارت شوروی در تهران چپ: دیدار سفیر جدید بریتانیا با سفیر روسیه در ایران، مرداد ۱۴۰۰، سفارت شوروی در تهران. تفسیر: آزاد - هر کسی از ظَنِّ خود شد یارِ او.

سفارت روسیه در تهران روز چهارشنبه عکسی از ملاقات سفیر این کشور و سفیر جدید انگلیس در کانال تلگرامی این سفارتخانه منتشر کرد. در توضیح این عکس آمده است: ملاقات لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران با رئیس جدید نمایندگی دیپلماتیک انگلیس در ایران سایمون شرکلیف در راه پله تاریخی، جایی که کنفرانس تهران سال ۱۹۴۳ در آن برگزار شد، صورت گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала