تخریب خانه‌ها و دکان‌های مهاجران سوری در پایتخت ترکیه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر تخریب خانه‌ها و دکان‌های مهاجران سوری در پایتخت ترکیه
تخریب خانه‌ها و دکان‌های مهاجران سوری در پایتخت ترکیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
اشتراک
در پی مرگ یکی از دو مجروح درگیری‌ها بین ترکیه‌ای‌ها و پناهجویان سوری، چهارشنبه شب تنش در محله «آلتین‌داغ» در آنکارا بالا گرفت. معترضان به کسب‌وکارهایی حمله کردند که گمان می‌بردند متعلق به سوری‌ها باشد. احزاب سیاسی خواهان آرامش مردم شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، چاقوکشی در درگیری بین گروهی از سوری‌ها و مردم محلی، منجر به بالاگرفتن تنش در روز چهارشنبه شد.

تظاهر کنندگان بعد از مدتی به دو محله‌ای که پناهجویان سوری در آنجا اقامت دارند رفته و به خانه‌ها و دکان‌هایی حمله کردند که تصور می‌کردند صاحبان آنها سوری هستند.

پلیس برای آرام کردن تظاهرکنندگان از آنها خواست تا به حرف کسانی که نمی‌شناسند و قصد تهییج تظاهرکنندگان را دارند، «توجه نکنند».

در تصاویری که از این محله‌ها به دست آمده، حمله به مغازه‌ها و غارت و تخریب اجناس آنها دیده می‌شود. بعضی از خودروها را وارونه می‌کنند، در حالی که در خیابان‌ها آتش افروخته شده است.

رهبران احزاب سیاسی ترکیه، در بیانیه‌هایی از مردم خواسته‌اند تا آرامش خود را حفظ کنند. یکی از مقام‌های حزب «عدالت و توسعه» در توییتر نوشته است: «جرمی که فرد دیگری مرتکب شده را نمی‌توان به دیگران نسبت داد.» لیلا شاهین اوستا، در توییتر نوشته است که مجرم مجازات می‌شود و «کسانی که می‌خواهند اتحاد ما را از بین ببرند نباید فرصت این کار را داشته باشند».

رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق، به مردم وعده داد: «ما مشکل پناهجویان را حل می‌کنیم. حتما آن را معقولانه حل می‌کنیم. مهمان‌هایمان را با ساز و ضرب روانه می‌کنیم. لطفا آرامش خود را حفظ کنید و به ما اعتماد کنید.»

بشار اسد: برخی کشورهای غربی مانع بازگشت آوارگان سوری به وطن می شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2020
بشار اسد: برخی کشورهای غربی مانع بازگشت آوارگان سوری به وطن می شوند

دفتر فرماندار آنکارا اعلام کرده افراد خارجی که در چاقوکشی دست داشته‌اند، بازداشت شده‌اند.

تنش در این منطقه از روز سه‌شنبه شروع شد. پلیس در روز چهارشنبه حضور محسوسی در محله داشت.

به نظر می‌رسد که ده‌هزار سوری در منطقه باتال‌قاضی زندگی می‌کنند. جمعیت این منطقه حدود پنجاه هزار نفر است.

ساکنان این منطقه در گفت‌وگو با بخش ترکی بی‌بی‌سی گفته‌اند که به گمان آنها تعداد دکان‌های مهاجران در سال‌های اخیر افزایش قابل‌ توجهی یافته است.

آنها تصور می‌کنند سوری‌های برای دکان‌هایشان مجوز نمی‌گیرند و برای همین است که می‌توانند نسبت به ترکیه‌ای‌ها که «مالیات می‌پردازند» برتری داشته باشند.

یکی از ساکنان این محله می‌گوید سوری‌ها یک مغازه را اجاره کرده و آن را تقسیم به سه می‌کنند و به دیگران اجاره می‌دهند. نه مالیات دارند و نه مجوزهای لازم.

سازمان ملل متحد تخمین می‌زند که در حال حاضر ترکیه میزبان بزرگ‌ترین جمعیت آوارگان در جهان است. سه میلیون نفر از این آوارگان سوری هستند. در سال‌های اخیر احساسات ضد مهاجران در ترکیه شدیدتر شده و شماری از سیاستمداران مخالف دولت هم خواستار اتخاذ تدابیر سختگیرانه‌تر علیه مهاجران شده‌اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала