اختلاف نظر در جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد منشا ویروس کرونا

© Photo / Lorenzo Casalino / Amaro Lab / U.C. San Diegoاختلاف نظر در جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد منشا ویروس کرونا
اختلاف نظر در جامعه  اطلاعاتی آمریکا در مورد منشا ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
اشتراک
جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا در مورد منشاء ویروس کرونا به اجماع نرسیده و موضع واحدی در این زمینه تدوین نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب  را شبکه تلویزیونی  CNN به نقل از منابع خود اطلاع داده است.

به گفته آنها ، سرویس های اطلاعاتی نسخه مقدماتی  گزارش مربوطه را ارائه کرده اند و این گزارش در دست بررسی است. با این حال مقامات اطلاعاتی در مورد اینکه منشاء کووید 19 آزمایشگاهی است یا این که ویروس کرونا به طور طبیعی ظاهر شده ، به اجماع نرسیدند.

پروفسور انگلیسی مصونیت جمعی در برابر کرونا را ناممکن می داند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2021
پروفسور انگلیسی مصونیت جمعی در برابر کرونا را ناممکن می داند

یکی از منابع خاطرنشان کرد که در حال حاضر در گزارش "هیچ چیز خاص و غیرعادی وجود ندارد" ، اما منتفی ندانست که داده ها تا پایان ماه اوت به میزان قابل توجهی تغییر کنند. نتایج تحقیقات تا زمانی که ادامه دارد،  اعلام نمی شود.

این گزارش که بدون هیچ گونه دخالت چین تهیه شده، اکنون توسط جامعه اطلاعاتی و کارشناسان خارجی برای دریافت نظرات بررسی می شود. پس از تکمیل نسخه طبقه بندی شده، نسخه دیگری از آن نیز تدوین می شود تا دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده بتواند آنرا با عموم مردم در میان بگذارد.

پیشتر CNN گزارش داده بود که سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده توانستند داده های ژنتیکی ویروس هایی را که در آزمایشگاه ووهان مورد مطالعه قرار گرفته اند ، به دست آورند. این رسانه هیچگونه  اطلاعاتی در مورد زمان و چگونگی دسترسی جامعه اطلاعاتی ایالات متحده به داده ها ندارد. با این حال خبرنگاران احتمال می دهند که این کار در نتیجه هک شدن سرورهای مربوط به تحقیقات در آزمایشگاه ووهان انجام شده باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала