بایدن: درباره خروج نیروها از افغانستان پشیمان نیستم

© AP Photo / Evan Vucciبایدن: درباره خروج نیروها از افغانستان پشیمان نیستم
بایدن: درباره خروج نیروها از افغانستان پشیمان نیستم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده بیان داشت، که از تصمیم خود برای خروج نظامیان آمریکا از خاک افغانستان پشیمان نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری هیل، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده، روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: به رغم دریافت گزارش هایی مبنی بر افزایش شمار تلفات غیرنظامیان همزمان با پیشروی طالبان در داخل خاک افغانستان، از تصمیم خود برای خارج ساختن نیروهای نظامی آمریکا از خاک این کشور پشیمان نیستم.

 افغانستان   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2021
آیا آمریکا دیگر نیروهای نظامی خود را به افغانستان اعزام نخواهد کرد؟

وی در این کنفرانس خبری گفت: ما بیش از یک تریلیون دلار ظرف ۲۰ سال گذشته هزینه کردیم. ما بیش از ۳۰۰ هزار نیروی افغان را آموزش داده و به تجهیزات مدرن مجهز کردیم و رهبران افغان باید گردهم آیند و با یکدیگر متحد شوند. ما هزاران نفر را بر اثر مرگ و جراحت از دست دادیم. ما هزاران تن از نظامیان آمریکایی را از دست دادیم. آنها (افغانها) باید برای خودشان و برای کشورشان بجنگند.

بایدن در ادامه با تأکید بر اینکه از تصمیم خود برای خروج نظامیان آمریکا از خاک افغانستان پشیمان نیست، وعده داد که ایالات متحده به تعهد خود مبنی بر ارائه پشتیبانی هوایی، تأمین مجدد غذا و تجهیزات برای نیروهای افغان و همچنین پرداخت حقوق آنها عمل خواهد کرد و افزود که اما افغان‌ها باید خواهان جنگیدن و مبارزه باشند.

گفتنی است که ظرف روزهای گذشته، نیروهای طالبان تعدادی از مراکز ولایات از جمله شهر مهم اقتصادی و راهبردی قندوز را تحت کنترل خود درآورده‌اند. در مقابل، ارتش آمریکا نیز با استفاده از نیروهای بر فراز افق در پشتیبانی نیروهای افغانستان و علیه مواضع طالبان تعدادی حملات هوایی انجام داده است.

این در حالی است که قانونگذاران آمریکایی و شماری از منتقدان سیاست بایدن، خروج نظامیان آمریکا از خاک افغانستان را باعث افزایش احتمال سقوط این کشور به دست طالبان می‌دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала