حوثی ها به ائتلاف سعودی: به جنگ پایان دهید ما صلح می کنیم

© Photo / IRNAحوثی ها به ائتلاف سعودی: به جنگ پایان دهید ما صلح می کنیم
حوثی ها به ائتلاف سعودی: به جنگ پایان دهید ما صلح می کنیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2021
اشتراک
رهبر جنبش انصارالله یمن روز دوشنبه با درخواست رفع تحریم و پایان دادن به اشغالگری یمن تاکید کرد: نبرد شمشیر قدس عادی کنندگان روابط با اسرائیل را رسوا کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المیادین، عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن، در سخنرانی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و آغاز سال هجری قمری گفت: از مهمترین وقایع سال هجری گذشته نبرد شمشیر قدس به عنوان گامی موفق بود که با پیروزی الهی خاتمه یافت و مفاهیم و معانی مهمی دارد.

حضور سربازان آمریکایی در جنوب یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2021
حضور سربازان آمریکایی در جنوب یمن

وی در ادامه گفت: نبرد شمشیر قدس واقعیت امت را نشان داد. سازش‌ کنندگان با اسرائیل را رسوا کرد. سازش‌ کنندگان رسوا شدند زیرا آنها برای دشمن اسرائیلی توجیه آورده و گروه‌ های مقاومت را ملامت و به آنها اهانت می‌کنند.

رهبر انصارالله یمن همچنین اظهار کرد: رسانه‌ های سعودی و اماراتی در خدمت به دشمن اسرائیلی هستند و مشکل دو نظام مذکور در وهله اول با حماس، مقاومتش در برابر دشمن اسرائیلی است.

این نظامی یمنی بار دیگر احکام ظالمانه سعودی در حق زندانیان فلسطینی را محکوم کرد و افزود: جرم انگاشتن حمایت از مقاومت فلسطین در نزد دو نظام سعودی و اماراتی و کسانی که با آنها هستند انحرافی خطرناک است و بار دیگر انصارالله تبادل افسران سعودی را در مقابل آزادی ربوده‌ شده‌ های فلسطینی مطرح می‌ کند.

او درباره مساله جنگ علیه یمن گفت: محاصره جزئی از تجاوز و جنگ علیه کشور ماست و بر پایه هیچ قانونی یا هیچ شرعی نیست. جنگ اقتصادی علیه یمن شامل جوانب بسیاری نظیر غارت ثروت نفت و گاز است.

عبدالملک الحوثی تبین کرد: آمریکا و انگلیس محاصره و توطئه‌ های اقتصادی استراتژیک را اصلی در هدف‌ گیری ملت‌ های ما قرار می‌ دهند.

او خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ ها در رقابت برای هدف‌ گیری ارز کشور با انتقال بانک مرکزی و چاپ اسکناس هستند و هدف‌ گیری فراگیر واقعیت مقاصد آمریکایی‌ ها را برملا می‌ کند. در واقع جنگ آنها علیه کل ملت یمن است.

رهبر انصارالله اظهار کرد: کسانی که خواهان صلح هستند ناظران ادامه تجاوز هستند که صلحی به شیوه اسرائیلی را پیشنهاد می‌کنند و ما به فرستاده سابق سازمان ملل و میانجی‌ گران عمان گفتیم اگر عربستان توقف جنگ و شکستن محاصره را اعلام کند ما از آن استقبال خواهیم کرد.

الحوثی تاکید کرد: توقف جنگ،‌ محاصره و حل پرونده‌ های جنگ و اسیران، پرداخت غرامت از بابت زیان‌ها و دست برداشتن از مداخله از وظایف عربستان است و نمی‌توان عنوان صلح را با ادامه حملات و تجاوزات و محاصره پذیرفت.

او از ائتلاف سعودی خواست: نیات خود را در پرونده انسانی ثابت کنید سپس دست از حملات بردارید و اشغالگری را پایان دهید ما آماده صلح واقعی هستیم. ما طرح‌ هایی را مطرح کردیم و زمانی که عمانی‌ ها به صنعا آمدند طرح‌ های مهمی ارائه کردیم اما از جامعه جهانی چیزی نمی‌ شنویم مگر زمانی که پیروزهایی از سوی ارتش و کمیته‌ های مردمی یمن رخ می‌ دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала