احتمال خارج شدن طرح صیانت از اصل 85

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / احتمال خارج شدن طرح صیانت از اصل 85
احتمال خارج شدن طرح صیانت از اصل 85 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2021
اشتراک
رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس ایران از تدوین طرح لغو اصل هشتاد و پنجی شدن طرح فضای مجازی توسط تعدادی از نمایندگان و تقدیم آن به هیئت رئیسه خبرداد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس ایران از تدوین طرح لغو اصل هشتاد و پنجی شدن طرح فضای مجازی توسط تعدادی از نمایندگان و تقدیم آن به هیئت رئیسه خبرداد.

نارضایتی کاربران و چهره‌های مختلف به اجرایی شدن طرح صیانت از حقوق کاربران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2021
نارضایتی کاربران و چهره‌های مختلف به اجرایی شدن طرح صیانت از حقوق کاربران +عکس، ویدئو

وی به درخواست شماری از نمایندگان مجلس برای لغو اصل هشتاد و پنجی شدن طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به این که رای گیری برای بررسی طرح مذکور ذیل اصل 85 قانون اساسی زمانی انجام شد که پس از وقت استراحت مجلس بود و از آنجایی که معمولا بلافاصله پس از وقت استراحت طرحی برای رای گیری مطرح نمی‌شود، لذا تعدادی از نمایندگان در صحن علنی حضور نداشتند.

توانگر افزود: بنابراین به دلیل حضور نداشتن تعدادی از نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و نیز با توجه به این که اصل هشتاد و پنجی شدن آن فقط 121 رای آورده است که به نظر می‌رسد نظر اکثریت مجلس نیست، تعدادی از نمایندگان درخواست لغو این مسئله و بررسی آن به صورت عادی را دارند.

این نماینده مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی همچنین گفت: این درخواست که به امضای بیش از 20 نفر از نمایندگان رسیده است تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده و امیدواریم با رای آوردن این طرح، بررسی طرح فضای مجازی ذیل اصل 85 لغو و این طرح به صورت عادی بررسی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала