بیانیه‌ وزارت خارجه ایران در سالروز حمله به کنسولگری این کشور در مزارشریف

© Sputnik / Siavash Sobhgahiبیانیه‌ وزارت خارجه ایران در سالروز حمله به کنسولگری این کشور در مزارشریف
بیانیه‌ وزارت خارجه ایران در سالروز حمله به کنسولگری این کشور در مزارشریف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران با صدور بیانیه‌ای در آستانه سالروز حمله به کنسولگری این کشور در مزارشریف، خواستار روشن شدن ابعاد پنهان این حادثه شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، در بیانیه وزارت امور خارجه ایران در آستانه سالروز حمله به کنسولگری این کشور در مزارشریف آمده است: هفدهم مردادماه یادآور یکی از تلخ ترین روزها برای دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است. بیست و سه سال پیش، در چنین روزی دیپلمات ها و یک خبرنگار ایرانی برخلاف تمامی تعهدات داده شده، قوانین و معاهدات بین المللی و منطق اسلامی و انسانی، به شکل ناجوانمردانه ای در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف افغانستان به شهادت رسیدند.

کنسولگری‌های ایران در بلخ و مزار شریف فعالیت خود را محدود کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2021
کنسولگری‌های ایران در بلخ و مزار شریف فعالیت خود را محدود کردند

همدردی و همدلی بین المللی با مردم و دولت ایران در پی این حادثه تروریستی و ابراز همدردی ویژه از سوی مردم مظلوم افغانستان که خود قربانیان تروریسم کور بوده اند، جلوه درخشان دیگری از پیوندهای عمیق میان مردمان دو کشور را رقم زد. پیوندهایی که همواره در بحبوحه جنگ های ناعادلانه علیه مردم مظلوم و رنجدیده افغانستان، حمایت متقابل مردم ایران را از برادران و خواهران مظلوم افغانستانی خود رقم زده است.

پیوندهای عمیق و راستین دو ملت ایران و افغانستان هیچ انتخابی جز اتخاذ رویکردهای سازنده که تامین منافع دو کشور را مطمح نظر داشته باشد، باقی نمی گذارد. مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته در کنار برادران و خواهران خود در افغانستان ایستاده اند و هر راه حلی که به پایان بیش از چهار دهه جنگ عافیت سوز و خانمان برانداز کمک و از دستاوردهای مردم افغانستان که ثمره خون هزاران شهید است، حراست کند، حمایت می نمایند.

جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این حادثه و محکوم نمودن مجدد و شدید اقدام تروریستی انجام شده، همچنان روشن شدن ابعاد پنهان این قضیه را به عنوان یک مطالبه قطعی دولت و ملت ایران پیگیری می‌نماید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала