وزیر دفاع اسرائیل خواستار اقدامات بیشتر علیه ایران شد

CC BY 2.0 / Israel Defense Forces / 20th Chief of Staff, Lt. Gen. Benny Gantzوزیر دفاع اسرائیل خواستار اقدامات بیشتر علیه ایران شد
وزیر دفاع اسرائیل خواستار اقدامات بیشتر علیه ایران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2021
اشتراک
وزیر دفاع اسرائیل خواستار اقدامات بیشتر برای خنثی‌سازی "فعالیت‌های خصمانه ایران" شد.

به گزارش اسپوتنیک، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل در گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود لوید آستین، بر ضرورت اقدامات بیشتر برای جلوگیری از "تجاوز" ایران تاکید کرد.

بیانیه جی ۷: رفتار ایران تهدیدی برای امنیت بین المللی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2021
بیانیه جی ۷: رفتار ایران تهدیدی برای امنیت بین المللی است

در بیانیه سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع اسرائیل آمده است: وزیر گانتز اظهار داشت که باید اقدامات بیشتری برای خنثی سازی فعالیت‌های خصمانه ایران، از جمله برنامه هسته‌ای و حملات در منطقه، به ویژه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ها انجام شود.

وزیر دفاع اسرائیل همچنین تأکید کرد که روی کار آمدن ابراهیم رئیسی، که روز پنجشنبه به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی کار خود را آغاز کرد، "نشان دهنده یک جهت‌گرایی افراطی و بنیادگرایانه‌تر از سوی ایران است".

گانتز همچنین از همتای آمریکایی خود برای "تحقیقات فوری در خصوص حمله به کشتی مرسر استریت و محکومیت علنی تجاوز ایران" تشکر کرد.

در جریان حمله به تانکر "ام‌تی مرسر استریت" در نزدیکی سواحل عمان در روز پنجشنبه ۲۹ ژوئیه، دو خدمه این کشتی، یک شهروند بریتانیایی و یک شهروند رومانیایی، کشته شدند. روز یکشنبه اول اوت دومینیک راب، وزیر امور خارجه بریتانیا ایران را مسئول حمله به نفتکش ام‌تی مرسر استریت معرفی کرده است. او گفت: ما معتقدیم که این حمله عامدانه و هدفمند بوده و نقض آشکار حقوق بین‌الملل از سوی ایران است. ایران باید به این حملات خود خاتمه داده و کشتی‌ها باید بتوانند بر اساس حقوق بین‌الملل اجازه تردد آزادانه را داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала