چین از نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه آمریکایی خبر داد

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر چین از نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه آمریکایی خبر داد
چین از نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه آمریکایی خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2021
اشتراک
مقامات چینی احتمال نشت ویروس کرونا در آزمایشگاه‌های آمریکا مطرح کردند.

به گزارش اسپوتنیک، ممکن است نسخه نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه آمریکایی تأیید شود، زیرا نوع دیگری از عفونت ممکن است در اروپا گسترش یافته باشد. روزنامه چینی  People Daily در این باره می نویسد.

نویسندگان مقاله به مطالعات چندین متخصص اروپایی اشاره می کنند. آنها پیشنهاد کردند که ویروس کرونا می تواند در کشورهای اروپایی حتی قبل از اعلام شیوع در چین گسترش یافته باشد. در این مقاله اشاره شده است که در موضوع نشت می توان به آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا در فورت دیتریک مشکوک بود.

در آوریل 2018، پایگاه نظامی فورت دیتریک کوره سوزاندن را تعطیل کرد تا هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش دهد. از آن زمان کار تخریب زباله های پزشکی، از جمله مواد مربوط به "سلاح های بیولوژیکی" به یک شرکت خصوصی منتقل شده است ... در همین حال، این شرکت لیست بلندی از تخلفات دارد. "

مقامات چینی و آمریکایی مرتباً درباره منشاء مصنوعی SARS-CoV-2 صحبت می کنند. به گفته مقامات رسمی پکن ، آزمایشگاه‌هایی از ایالات متحده در این نشت دخیل بوده‌اند. در واقع دو مکان وجود دارد که آزمایشاتی برای افزایش عملکرد ویروس ها در آن انجام می شود: آزمایشگاهی در گالوستون، تگزاس و دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل. پس از شروع همه گیری OVID-19، مشخص شد که هنگام کار با ویروس کرونا چندین حادثه در Chapel Hill رخ داده است که تقریباً با نشت ویروس از آزمایشگاه به پایان رسید.

افزون بر این، نسخه ای در مورد نشت عفونت از آزمایشگاه چینی در ووهان منتشر شده است. سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد داد مرحله دوم تحقیقات در مورد سرچشمه ویروس و دسترسی به داده های مربوط به ابتدای همه گیری که در ووهان ذخیره می شوند، داده شود. اما مقامات چینی این طرح را رد کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала