فراخوان سازمان ملل به توقف تنش بابت حملات به کشتی‌ها در خاورمیانه

© REUTERS / JOHAN VICTORفراخوان سازمان ملل به توقف تنش بابت حملات به کشتی‌ها در خاورمیانه
فراخوان سازمان ملل به توقف تنش بابت حملات به کشتی‌ها در خاورمیانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2021
اشتراک
سازمان ملل متحد خواست تا از تشدید تنش پس از حملات به کشتی ها در خاورمیانه جلوگیری شود.

به گزارش اسپوتنیک، دوجاریک ، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار اجتناب از تشدید حملات به کشتی ها در خاورمیانه شد.

استفان دوجاریک ، سخنگوی دبیرکل این سازمان به خبرنگاران گفت که سازمان ملل از همه طرف ها می خواهد از تشدید بیانیه ها و اقدامات در رابطه با حملات اخیر به کشتی ها در خاورمیانه خودداری کنند.

وی در یک نشست خبری روزانه گفت: "برای ما مهم است که همه طرفهای درگیر یا طرفهای ذینفع از هرگونه تنش یا لفاظی که می تواند وضعیت پرتنش را بیشتر پیچیده کند خودداری کنند."

انگلیس: حمله به نفتکش مرسر استریت عامدانه از سوی ایران بود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2021
انگلیس: حمله به نفتکش مرسر استریت عامدانه از سوی ایران بود

اخیراً دو کشتی غیرنظامی در منطقه عربستان مورد حمله قرار گرفتند- نفتکش زیر پرچم لیبریا، مرسر استریت، که باعث کشته شدن دو نفر از خدمه شد و Asphalt Princess  تحت پرچم پاناما که از تلاش برای تصرف در امان ماند.

ایالات متحده و متحدانش ایران را مسئول حوادث می دانند و با مشورت با متحدان خود، در حال بررسی گزینه هایی برای پاسخ جمعی هستند. تهران اتهامات علیه خود را رد می کند.

پیشتر زهرا ارشادی، سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در پی اتهامات اخیر علیه ایران به رئیس شورای امنیت نامه نوشت.

در این نامه آمده است: جناب آقای رئیس، من این نامه را در ارتباط با نامه مورخ سوم اوت 2021 نمایندگان لیبریا، رومانی و انگلیس برای شما می نویسم. نویسندگان آن نامه، بدون ارائه هیچ گونه شواهدی برای اثبات ادعاهای خود، با توسل به برخی عبارات نظیر "بسیار محتمل"، "ارزیابی های اولیه" و "یک یا چند فروند پهپاد" که ناشی از عدم اطمینان است و همچنین استفاده از اصطلاحات مبهمی مانند "شرکای بین المللی" تلاش کرده اند به صورت دلخواهانه جمهوری اسلامی ایران را به حمله به کشتی مرسر استریت متهم کنند.

نماینده ایران در این نامه افزود: این ادعای بی اساس - که برای اولین بار بلافاصله پس از حمله و با مقاصد سیاسی آشکار،  توسط رژیم اسرائیل مطرح شد - از نظر واقعیات موجود، نادرست و از نظر سیاسی و اخلاقی غیرمسئولانه است و بر این اساس قاطعانه رد می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала