شهرک‌سازی‌ سبز در شهر چنگدو چین +ویدئو

© AFP 2023 / Yoshikazu Tsunoشهرک‌سازی‌ سبز در شهر چنگدو چین
شهرک‌سازی‌ سبز در شهر چنگدو چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2021
اشتراک
چین برای مقابله با تغییرات اقلیمی جنگل‌های مقاوم می‌سازد.

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به شروع پدیده گرمی هوا و وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده در سراسر جهان، تلاش چین برای مقابله با تغییرات اقلیمی از نگاه کاربران فضای مجازی قابل توجه بوده است.


چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی برای مقابله با تغییرات اقلیمی بیش از ۳۰۰ «جنگل شهر» احداث کند. ویدئویی از شهر چنگدو چین نشان دهنده قسمت کوچکی از تلاش مقامات این کشور برای مقابله با بیابان زایی و پیشگیری از صدمات ناشی از وقوع بلایای طبیعی غیرمنتظره بوده است. در این ویدئو نمایی از شهرک‌هایی با آسمان‌‌خراش‌های بلند اما سبز و خیابان‌هایی با درختان سرسبز و تنومند به تصویر کشیده شده است.


تعدادی از کاربران اقدام دولت چین را ستودنی خوانده و آن‌ را بر پایه اساس علمی مشخص و آگاهانه دانسته‌اند. عده‌ای دیگر بر این باورند که امپراطوری چین برنامه‌ای برای سلطه طلبی خود بر جهان دارد و مقابله با تغییرات اقلیمی یکی از اهدافی است که در راستای رسیدن به سلطه طلبی این کشور انجام می‌شود. برخی از افراد نیز دولت ایران را مسئول در قبال انجام عوامل پیشگیرانه برای مواجه شدن با صدمات قبل از رخ داد بلایای طبیعی و بی‌ آبی‌ها و آتش‌سوزی جنگل‌ها دانستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала